خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

حل دعواهای زن و شوهری (راهنما)

1392/9/4 12:56
نویسنده : خاله ی مهربون
1,087 بازدید
اشتراک گذاری

اگر دوست دارید کمتر دعوا کنید و زندگی شیرینی داشته باشید بخوانید .

حل دعواهای زن و شوهری (راهنما)

درک کنید که تفاوت زیاد است

بیولوژیکی ، مردان و زنان متفاوت به دنیا آمد. مردان مقابله با استرس بسیار متفاوت از زنان است . جان گری،نویسنده از مردان از مریخ و زنان از ونوس هستند ، توضیح می دهد که تفاوت بین زنان و مردان چگونه ما می توانیم روابط با محبت ، احترام و شاد با شریک زندگی ما داشته باشند .

به یکدیگر زمان بدهیدو سعی نکنید یک شبه تمام مشکلات و تعرض ها را حل کنید .جهان انی به وجود نیامده و مشکلات هم انی حل نخواهد شد . فرصت بدهید و یکدیگر را قدر دان باشید و با خود بگویید اگر او نبود من در چه شرایطی بودم پس خود را بدون او تصور کنید و ببینید که چه حالی خواهید داشت.دلیل دعوا را بشناسیم و مانع شویم که آن دلیل بوجود اید .کاری که سبب بهانه گیری است را انجام ندهید و به همسر خود فرصت ندهید تا از شما ایرادی پیدا کند .روحیه مصالحه را در خود افزایش دهید و مانع شوید که بحث بین شما بالا بگیرد .

برای صحبت کردن زمان بگذارید و هر ورز چند دقیقه با یددیگر سخن بگویید .هر روز چند دقیقه باهم صحبت کنید و اجازه ندهید شکاف زیادی بین شما باشد .

خوبی هایش را به یاد داشته باشد و بدی هایش را فراموش کنید و از اشتباهاتش در گذریدو به او بگویید که دوستش دارید و بدون او زندگی برای شما دشوار است . 
گوش و چشم خود را باز کنید و اگر ضرورت دارد گاهی خود را تغییر دهید و به یاد داشته باشید کسی جز شما نمی تواند خودتان را تغییر دهد .صدای خود را بالا نبرید بلکه با ارامش خواسته های خود را بگویید و یا بنویسد .و با همسر خود در میان بگذارید .اگر دوست دارید مشکل شما اساسی حل شود نزد مشاور و روان شناس بروید .


عذر خواهی کردن را نیز بیاموزید و اگر اشتباه کردید بیاموزید که عذر خواهی کنید .کلمات زیبا بیاموزید و همواره به همسر خود بگویید .هر روز چند جمله عاشقانه یاد بگیرید و به همسر خود بگویید .

صحبت کردن یک مهارت است که بیاموزید

صحبت کردن خوب است و اينکه کسي قادر باشد به وسيله صحبت کردن رابطه برقرار کند اما بايد در صحبت‌هاي خود دقت کنيد و بدانيد که چه کلمه‌اي را در کجا به کار ببريد!! راههاي زيادي براي برقراري رابطه وجود دارد.

مثلا: کارهاي را که با استفاده از اجزاي صورت خود انجام مي‌دهيد و يا کارهاي که با استفاده از اجزاي بدنتان و ژست‌هاي مختلفي که از خود در مي‌آوريد انجام دهيد.

براي مثال با رئيس يا دوستتان دعوايي داريد ولي به دليل احترام زيادي که براي او قائل هستيد و يا مقام بالايي که آن شخص دارد نمي‌خواهيد با او وارد بحث و جدل شويد براي همين هنگامي که او بر مي‌گردد و در واقع شما از ديد او خارج هستيد و قادر به ديدن شما نيست، براي او شکلک درمي‌آوريد، او اين حرکت شما را نمي‌بيند و حتي روحش نيز از اين کار شما خبر ندارد ولي شما به نوعي با اين کار خود که براي او شکلک درآورده‌ايد و يا به او دهن کجي کرده‌ايد و يا هر کار ديگري که با اجزاي صورت و يا بدنتان انجام مي‌دهيد باعث مي‌شود که از درون احساس خوبي داشته باشيد و نيز از همه مهم‌تر اين احساس را داريد که با اين کار خود را از درون ارضاء کرده‌ايد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)