خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 11 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

نکاتی برای نجات ازسرما خوردگی و آنفولانزای فصلی

1392/9/17 16:30
نویسنده : خاله ی مهربون
475 بازدید
اشتراک گذاری

تقریبا همه ما در زمستان به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا می شویم و چند روزی را بستری می شویم ... اما در هرحال با توجه به برخی نکات کوچک می توانید بهتر با آن مقابله کنید .

 

1    دستان خود را بشویید .

اگر دچار سرما خوردگی یا آنفولانزا شده اید ممکن است که برای تشکر از کسی با او دست داده باشید که دستانش آلوده بوده ، دراین صورت بسیاری از ویروس ها در راه هستند .شما میکروبها را به انگشتان دستهایتان منتقل میکنید و سپس آنها در تماس با دهان و چشمهایتان قرار میگیرند .

راه حل : دستهایتان را اغلب با صابون بخوبی بشویید ,این یک راه کلیدی برای جلوگیری از سرماخوردگی و یا آنفولانزاست .

2   واکسن آنفولانزا بزنید .

شما ممکن است فکرکنید که آنفولانزا یک مشکل کوچک است اما این بیماری میتواند شدیدتر شود و شما را برای چندروز بستری کند گاهی میتواند بسیار خطرناک باشد بخصوص برای کودکان خردسال و سالمندان و زنان باردار .

یک تزریق کوچک ممکن است شما و خانواده تان را نجات دهد . اما این یک باور غلط است که واکسن آنفولانزا شما را دچار آنفولانزا میکند .

3  برای فصل سرما آماده باشید .

قبل از اینکه به نبرد با میکروب های سرماخوردگی و آنفولانزا بروید مطمئن باشید که تدارکات و لوازم مورد نیاز را دارید . در کمد کمک های اولیه خود داروهای مورد نیازی را که استفاده می کنید ذخیره کنید مانند مسکن ها . باند , گاز و صابون ضدعفونی کننده دست را فراموش نکنید .مطمئن شوید که دماسنج شما هنوز کار میکند . در سوپرمارکت ملزوماتی مانند مایعات و چای گیاهی و غذاهای راحت و ساده مانند سوپ جوجه برای زمانهای بیماری خود خریداری کنید .

4  به علائم و نشانه ها توجه کنید .

سرماخوردگی و یا آنفولانزا ؟ یقینا هیچ راهی برای تفکیک علائم این دو از هم وجود ندارد . حتی پزشکان ممکن نیست در این مورد مطمئن شوند . معمولا سرماخوردگی خفیف تر است .شما ممکن است آبریزش بینی و یا گرفتگی داشته باشید اما آنفولانزا معمولا شدیدتر و ناگهانی است .
احتمالا شما در پای خود دردهای ضربه ای را برای چندروز احساس می کنید ,تب و بدن درد و خستگی نیز از عوامل شایع آنفولانزاست .

5  از داروهای درست استفاده کنید .

داروهای سرماخوردگی وآنفولانزا را از داروخانه ها تهیه کنید و در استفاده از هرکدامشان آگاه باشید . بسیاری از کارشناسان می گویند که باید از داروهای ترکیبی که بسته های زیادی از داروها را در یک قرص دارد جلوگیری کنید مانند بعضی از ضد طب ها , ضد سرفه و مسکن ها .

شما نباید داروهایی که برای بیماری شما مناسب نیست مصرف کنید ,برچسب داروها را بخوانید و تنها داروهایی که به شما کمک خواهد کرد را استفاده کنید .

6  از مصرف زیاد آنتی بیوتیک دوری کنید.

سرماخوردگی و آنفولانزا ناشی از ویروس ها هستند برای همین آنتی بیوتیک ها کمک نخواهند کرد این به علت عفونت باکتریایی است . بنابراین استفاده زیاد از آنتی بیوتیک ها وقتی که شما به آن نیاز ندارید باعث تکثیر و افزایش میکروب های خطرناکی می شود که به داروها بسیار مقاوم هستند .

7  اگر بیمار هستید در خانه بمانید.

شاید فکر کنید بعید است که روزی دچار بیماری شوید ,اما اگر دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا شدید درخانه بمانید . اگر زمانی که بیمار هستید به خودتان فشار بیاورید و به جای استراحت کردن کار کنید بدنتان نیز بطور همزمان مبارزه سخت تری با ویروس خواهد داشت و سرماخوردگی شما طولانی تر میشود و همینطور ویروس شما به افراد دیگری منتقل خواهد شد .

8   از لوازم یکبار مصرف و دور ریختنی استفاده کنید.

هنگامیکه کسی در خانواده شما بیمار است برای محدود کردن میکروبها از محصولات یکبار مصرف استفاده کنید تا بهبودی آن شخص حاصل شود . حواله دست خود را با دستمال کاغذی تعویض کنید. اینها روشهای ساده ایست که از گسترش میکروب بین اعضای خانواده تان جلوگیری میکند .

9  از درمان های طبیعی استفاده کنید .

با استفاده از روشهای طبیعی آنفولانزا و یا سرماخوردگی خود را بهبود بخشید . یک قاشق عسل را امتحان کنید . یک مطالعه نشان داده است که عسل برای سرفه بسیار آرامش بخش است و به مانند شربت سرفه کاربرد دارد . اما عسل برای کودکان زیر 1 سال مناسب نیست .
بعضی از گیاهان داروئی دیگر نیز, به عنوان یک داروی درمانی برای سرماخوردگی استفاده می شود اما قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید .

10  مایعات زیاد بنوشید.

نوشیدن مایعات زیاد وقتی که شما بیمار هستید کمک می کند که مخاط شما نازک تر شود و تخلیه از سینوس هایتان بهتر انجام شود . آب ,آش و نوشیدنی های ورزشی بدون الکل انتخابهای خوبی هستند . نوشیدن مایعات داغی مانند چای گیاهی راه های تنفسی تان را گرم می کند و به کاهش تبتان کمک میکند .

اگر کودک بیمارتان به اندازه کافی مایعات نمی نوشد اجازه دهید مایعات را با نی و یا یک قاشق بنوشد ,سعی کنید روشهای مختلف را برایش امتحان کنید .

11  در مورد داروهای ضد ویروس اطلاعات کسب کنید .

هیچ دارویی نمی تواند آنفولانزا را درمان کند اما بعضی از داروها می تواند کمکتان کند که بهتر و سریع تر درمان شوید . تجویز داروهای ضد ویروس مانند رلنزا و تمیفلو می تواند علائم بیماریتان را کم کند و کمک کند سریعتر بهبود یابید .

نکته : شما باید در عرض 48 ساعت از مشاهده علائم بیماریتان مصرف دارو را شروع کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشکتان صحبت کنید . اگر شما در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا هستید داروهای ضد ویروس ممکن است برایتان مناسب باشد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)