خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

در این موارد زیپ دهان خود را بکشید!

1392/9/25 16:56
نویسنده : خاله ی مهربون
2,852 بازدید
اشتراک گذاری

 توجه کرده اید همیشه یافتن و ارایه راه‌حل برای مشکلات دیگران بسیار آسان تر از برطرف کردن مشکلات خود است؟ اما حتی هنگامی که تصور می کنید در مساله ای تبحر کامل دارید، پیشنهادات و توصیه هایی هستند که باید از بیان و مطرح کردن آنها پرهیز کنید. 8 مورد از این نظرات را در این مطلب معرفی کرده ایم تا بی خیال بیان آنها شوید و تا حد امکان زیپ دهان خود را بکشید. 

در این موارد زیپ دهان خود را بکشید!

پیشنهاد تربیتی به والدین
مشکل: زندگی دوست شما بسیار فرزند سالار شده است و کودک آنها بسیار گستاخ و غیرقابل کنترل است.
چه حرفی را نباید بیان کنید:
 «فرزند خود ر ا می توانید با انظباط و سخت‌گیری بیشتری پرورش دهید و او را این همه لوس بار نیاورید. چرا از روش های تربیت کودکان شیطان و بی ادب کمک نمی گیرید؟» پدر یا مادر بودن و تربیت فرزندان بیش از این که یک علم باشد، یک هنر است. شاید روشی که شما برای کودک خود استفاده می کنید برای کودک دیگر کارساز نباشد. بنابراین نمی توانید همه را مجبور کنید بر اساس یک اصل رفتار کنند. 

پیشنهاد رفتاری برای زمان بارداری 
مشکل: دوست باردار شما دو نوع دسر برای خود سفارش می دهد.
چه حرفی را نباید بیان کنید: «آیا دسر دوم برای خودت است یا برای فرزندت؟» این گونه حرف ها فقط موجب آزار و رنجش روحی دوست باردار شما می شود. بنابراین، پیش از مطرح کردن مسایلی که تصور می کنید دوستانه است، خوب فکر کنید. شاید شما قصد بدی نداشته باشید اما این جمله ها بسیار آزاردهنده هستند. 
نظر دادن در مورد مسایل عاطفی
مشکل: دوست صمیمی شما با فردی آشنا شده است که به نظر شما فرد لایق و مناسبی نیست
چه حرفی را نباید بیان کنید:
 «او فرد مناسبی نیست. تو باید هرچه سریع تر با او قطع رابطه کنی!». حتی اگر مطمئن هستید که مردی که دوست شما با او رابطه دارد انسان درستی نیست، مثلا با زنان دیگر قرار می گذارد تا خیلی مصنوعی به دوست شما احترام می گذارد، بهتر است حرف نزنید و در این رابطه نظر ندهید. اگر آن مرد واقعا بد و نامناسب باشد، دوست شما خودش متوجه این مساله خواهد شد. 

پیشنهاد در مورد انتخاب محل زندگی
مشکل: دوست شما و همسرش در محله ای دنبال خانه هستند که به نظر شما به هیچ عنوان امن و مناسب نیست. 
چه حرفی را نباید بیان کنید: «من هرگز در چنین محله هایی زندگی نمی کنم.» شما هر چه قدر هم با دوست خود صمیمی باشید، این قدر اجازه ندارید در مورد مسایل شخصی و محل زندگی آنها ابراز عقیده کنید. شاید آنها بر اساس بودجه ای که دارند، محله ای را انتخاب می کنند که شما نمی پسندید. این نظرات به هیچ عنوان دوستانه و سازنده نیستند. بنابراین دخالت نکنید. 

پیشنهاد به مجردها
مشکل: دوست شما مجرد است و برای ازدواج تلاشی نمی کند
چه حرفی را نباید بیان کنید:
 «اگر کمی به ظاهر خود بیشتر رسیدگی کنی و بیشتر بیرون بروی، شاید با فرد مناسبی آشنا شوی.» این حرف ها بسیار کلیشه ای، تکراری و بی اثر هستند. اگر تمایل به کمک به دوست خود دارید، بهتر است مطالب یا مقاله های مناسب در این زمینه را به او پیشنهاد دهید. یا او را با فرد مناسبی آشنا کنید.

پیشنهاد دادن در مورد موی نامزد/همسر خود
مشکل: از مدل موی جدید همسر/نامزد خود خوستان نمی آید.
چه حرفی را نباید بیان کنید: « دفعه بد دیگر به این آرایشگاه نرو. چرا موهایت را این مدلی زده است؟» مو خیلی سریع رشد می کند و دوباره می توان مدل آن را تغییر داد. چرا همسر خود را برای چنین مسایل ساده ای آزرده می کنید؟
نظر دادن در مورد غذا
مشکل: دوست شما هر روز غذاهای ناسالم و بدون ارزش غذایی میل می کند
چه حرفی را نباید بیان کنید:
 «ببخشید این را می گویم، اما این غذا بیشتر از اینکه گوشت باشد چربی است. چرا غذای خانگی نمی خوری؟ یا چرا سبزیجات را انتخاب نمی کنی؟ آنها سالم تر هستند.» وقتی می خواهید حرفی را با عذرخواهی برای دخالت بیان کنید، لطفا بیان نکنید و زیپ دهان خود را بکشید. 
نظر در مورد وسایل خانه
مشکل: هنگام شام، سرمیز متوجه می شوید لیوان ها لکه دار شده اند.
چه حرفی را نباید بیان کنید: 
«من همیشه پس از شستن لیوان ها آنها را با دستمال لطیفی خشک می کنم تا لک نشوند. برای براق ماندن قاشق و چنگال ها هم می توانی از آب‌لیمو استفاده کنی.» چه کسی از شما نظر خواسته است؟
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)