خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

کتاب های پیشنهادی برای پدر و مادرهای جوان

1391/7/21 1:03
نویسنده : خاله ی مهربون
1,155 بازدید
اشتراک گذاری

 شما مقابل كودكان‌تان مسئولید حتی پیش از تولد! این مسئولیت  هم بسیار فراتر از تامین خواب و خوراك كوچولوهای نازنین است.  شما در برابر پرورش روح و روان آن‌ها مسئولید. این شمایید كه باید از كودكان‌تان فرزندانی موفق، توانمند و با اراده بسازید. كودكانی كه خلاقند و سرشار از اعتماد به نفس.

کودک


 كتاب‌های پیشنهادی به شما پدران و مادران جوان می‌آموزند كه چطور از روح و روان فرزندان‌تان مراقبت كنید...

انگیزه و یادگیری


نویسنده: ام.اش

انگیزه و یادگیری


 قیمت:1950 تومان

كتاب انگیزه و یادگیری، اصول اساسی انگیزه و یادگیری را در بر می‌گیرد. بر همین اساس نویسنده در آن تلاش كرده تا با ارائه تئوری‌های مختلف درك عمیق‌تری از انگیزه، ارتقا و بهبود مهارت‌های یادگیری برای خوانندگان فراهم كند. از آنجا كه انگیزه و یادگیری تنها در یك محیط مناسب ظهور پیدا می‌كند در این كتاب از چگونگی ایجاد این محیط مناسب برای رشد و پرورش انگیزه‌ها و یادگیری در كودكان در حال رشد صحبت شده است.



كاردستی‌های خلاق


نویسنده: آزاده حكیمی

کاردستی های خلاق


 قیمت: 2500 تومان

مادران و پدران اولین و مهم‌ترین بسترسازان رشد و بالندگی فرزندانند. والدین و سپس مربیان و معلمان می‌توانند با توجه و حوصله با کودک و نوجوان خود همراه شوند و با نگاهی دوباره به وسایل قابل بازیافت و هر وسیله در دسترس، زمینه ساخت بهترین کاردستی‌های نو و خلاق را فراهم کنند. این كتاب با زبانی ساده به همه پدران و مادران و حتی مربیان می‌آموزد كه چطور با استفاده از این ابزار خلاقیت فرزندان خود را شكوفا كنند.



ارزشیبابی توصیفی


نویسنده:سوزان بروكهارت

ارزشیابی توصیفی


 قیمت:2300 تومان

در فرآیند آموزش، بازخورد والدین به كودكان نقش بسیار مهمی در یادگیری او دارد. این بازخورد حامل پیامی است كه در ذهن كودك  نقش می‌بندد و به او القا می‌كند كه از نظر  والدین،یادگیری چه چیز مهمی است.  این كتاب با ذكر شواهد، این نكته مهم را به خوبی روشن كرده است كه  ارائه‌ بازخورد مؤثر به كودكان مهارت كلیدی در فرِآیند آموزش و قلب ارزش‌یابی توصیفی است كه والدین باید مهارت اجرای آن را كسب كنند.



توان بخشی كودكان


نویسنده:دكتر طلعت ا...یاری

توان بخشی کودکان


 قیمت:900 تومان

این كتاب نتیجه تجربه والدین در برخورد با كودكانی است كه از نظر جسمی یا ذهنی با مشكل روبه‌رو هستند. این تجارب با عقاید متخصصان این رشته در مورد كم‌توانی نیز همراه شده است. در این كتاب می‌خوانید قبل از این‌كه بیاندیشیم كودكان كم‌توان چه كارهایی می‌توانند بكنند، باید ببینیم قادر به انجام كدام كارها هستند و قدم به قدم با آن‌ها پیش برویم...



پسرتان را در پیشرفت‌ تحصیلی كمك كنید


نویسنده: گری ویلسون 

پسرتان را در پیشرفت تحصیلی کمک کنید


قیمت:3500 تومان

این كتاب به شما می‌گوید كه چطور می‌توانید استعدادها و توانمندی‌‌های بالقوه پسران بازیگوش‌تان را  بشناسید و آن‌ها را به فعل در‌آورید. در فصل‌های مختلف این كتاب برخی از مهم‌ترین موانع پیشرفت تحصیلی پسران شناسایی  شده و توضیح داده شده كه چطور می‌توانید آن‌ها را از سر راه بردارید. همچنین به موانعی اشاره شده كه به نظر نویسنده والدین می‌توانند در برداشتن آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشند. 



چگونه فرزندان خود را به خواندن ترغیب كنیم؟


نویسنده: روی بلج فورد

چگونه فرزندان خود را به خواند ترغیب کنیم؟


قیمت:2000 تومان

این كتاب شامل صدها سرگرمی است كه كودكان طی آن‌ها با بازی به خواندن می‌پردازند و ضمن سرگرمی با واژه‌های مختلف آشنا می‌شوند. نویسنده این كتاب تلاش كرده تا با ارائه راه‌كارهای مناسب به والدین بیاموزد كه چطور در خانه محیطی ایجاد كنند كه در آن كتاب دوست خانواده باشد، «خواندن» سرگرمی مطلوبی باشد و زمینه‌های كنجكاوی و تخیل رشد در محیط خانه فراهم شود...



فرزند خود را برای ورود به مهد آماده كنیم


نویسنده: فرحناز مددی


فرزند و مهدکودک


 قیمت:1000 تومان

این کتاب با زبانی ساده و قابل درک و با در نظر گرفتن گوناگونی خانواده‌ها و فرهنگ ایران، به موضوع آماده کردن فرزندان برای ورود به مهدکودک که بنیان آموزش و پرورش است، می‌پردازد. در این کتاب، به اهمیت احساس کودک در نخستین روز ورود به مهد، ضرورت برخورد صادقانه مربی با او، تصمیم گیری درست والدین برای انتخاب سن و زمان مناسب فرستادن کودک خود به مهد، دلایل فرستادن او به مهد کودک، آماده کردن او برای این تحول بزرگ، ویژگی‌های مهد کودک خوب و...  پرداخته شده است.



مفهوم قاطعیت در رفتار با فرزند چیست؟


نویسنده: فرحناز مددی، مریم احمدی شیرازی

فرزند و قاطعیت


قیمت:1500 تومان

چگونه می‌توانیم به درستی یا نادرستی حرف یا عقیده‌ای پی ببریم؟ کتاب «رفتار قاطعانه...» با  پرسش‌هایی بنیادین از این دست از  والدین و مربیان و تمام کسانی که با کودکان سر و کار دارند، آغاز می‌شود و پس از ارائه پاسخ‌های کوتاه به آن‌ها، به آسیب‌های ناشی از نبود قاطعیت در خانواده و ویژگی‌های والدین قاطع می‌پردازد و با  آوردن نمونه‌های ساده از زندگی روزانه، به درک مفاهیم و پیشنهادهای ارائه شده کمک می‌کند. 



چگونه می‌توانیم وقت خوبی را در كنار فرزند بگذرانیم


نویسنده: مریم احمدی شیرازی


کودک و خانواده


قیمت:1300 تومان

پدرو مادر عزیز! شما چقدر برای فرزند خود وقت می‌گذارید؟  این كتاب  با زبانی ساده، راهکارهایی عملی به  شما ارائه می‌دهد تا با بهره گرفتن از فرصت‌های کوتاه میان کارها و دوندگی‌های روزانه، با فرزند خود در دوره‌های مختلف رشد، ارتباط دوستانه، لذت‌بخش و به دور از امر و نهی، بازخواست و کشمکش برقرار کنید و به آگاهی‌ها و مهارت لازم برای فرصت آفرینی در این زمینه دست یابید. 



جرو بحث با بچه‌ها قدغن


نویسنده: مایكل نیكولز

جر و بحث ممنوع


قیمت:  2400 تومان 

هیچ چیز بیشتر از جر و بحث با كودكان والدین را به ستوه نمی‌آورد. این بگو مگو‌ها از اقتدار والدین می‌كاهد و اعتبار آن‌ها را  پیش فرزندان‌شان تضعیف می‌كند تا جایی كه بچه‌ها پدر و مادر خود را مانند دشمنانی می‌بینند كه باید مقابل‌شان از خود دفاع كنند تا پیروز شوند!  این كتاب برای حل این مشكل،  مهارت «گوش دادن پویا» را پیشنهاد می‌دهد. مهارتی كه در آن والدین با گوش دادن دقیق به فرزند خود با او خود همراه می‌شوند و.... 



رویكردی نوین در فرزند پروری (از درون به برون)


نویسنده: دانیل سیگل  مری هارتسل


فرزند پروری


 قیمت: 6500 تومان

این كتاب راهنمایی است درباره تربیت كودكان و رفتارشناسی والدین در رابطه با پرورش فرزندان.  مباحث این كتاب برگرفته از دستاوردهای نوین دانش روانشناسی در زمینه تربیت و پرورش كودكان است. مولفان كتاب تلاش كرده‌اند با تركیب مجموعه وسیعی از رشته‌ها، چارچوب رشدی یكپارچه‌ای برای درك ذهن، مغز و روابط انسانی پدید بیاورند و با بهره‌گیری از یافته‌های نوین زیست‌شناسی اعصاب و پژوهش‌های دلبستگی، چگونگی تاثیر مستقیم روابط بین فردی بر رشد و مغز را توضیح دهند.



چگونه فرزندی خلاق داشته باشیم


نویسنده: وین دایر

فرزند و خلاقیت


 قیمت: 5000 تومان

با خواندن این كتاب می‌توانید با استفاده از هفت روش ساده پیشنهادی دكتر «وین دایر» اعتماد به نفس كودكان خود را هر روز تقویت كنید. می‌توانید به بچه‌های كوچكتر محبت كنید آن هم بدون آن‌كه آن‌ها را لوس بار بیاورید. ریسك‌پذیری را در آن‌ها افزایش بدهید بدون این‌كه از شكست هراسی داشته باشند. در این كتاب می‌آموزید كه چطور خشم خود و فرزندان‌تان را مهار كنید و چطور به فرزندان‌تان بیاموزید كه دچار اضطراب و هراس از زندگی نباشند.



بازی‌های آموزشی برای كودكان( از تولد تا 2 سالگی)


نویسنده: سید رضا فلاح چای

بازی و کودک


قیمت:1300 تومان

این كتاب در درجه اول برای والدین كودكان، به ویژه مادران و مربیان كودكان از ابتدای تولد تا 2 سالگی تدوین شده است. برای انجام این فعالیت‌ها به آموزش‌های خاص و اسباب‌بازی  و تجهیزات ویژه نیاز نیست.  هر كدام از این فعالیت‌ها به این منظور طراحی شده‌اند كه محركی زمینه‌ای برای رشد و تحول جسمانی و روانشناختی كودك به روشی متناسب و در یك دوره سنی مشخص باشند.



فرزندان دارای عزت نفس


نویسنده: چری فولر


فرزند و عزت نفس


 قیمت: 2000 تومان

در این  كتاب به شیوه‌های عملی برای بالا بردن اعتماد به نفس سالم در کودکان اشاره می‌شود. شیوه‌هایی كه با به كار بستن آن‌ها می‌توانید به فرزندان‌تان عزت نفس بدهید و از آن‌ها افرادی كارآمد و دارای ثبات احساسی بسازید. در این كتاب می‌خوانید:«اعتماد به نفس در دوران طفولیت شکل می‌گیرد. با توجه به اهمیت عزت نفس، یکی از مهم‌ترین وظایف ما، به‌عنوان پدر و مادر پرورش فرزندانی است که در حد توان برای پرورش خودانگاره قوی و سالم آن‌ها کوشیده‌ایم...»


 

1001 كاری كه بچه‌ها باید ببینند و انجام دهند

نویسنده: هری.اچ.هریسون

قیمت:4000 تومان

دراین كتاب می‌خوانید:«هدف از دوران كودكی، آموزش دیدن برای دوره بزرگسالی است. بیش از هزار كار وجود دارد كه هر كودكی نیاز دارد ببیند و انجام دهد تا باور، جرات، مهارت و اطمینان به دست آورد كه بتواند وقتی دوره بزرگسالی فرا می‌رسد، از خانه برود و مستقل زندگی كند... شما می‌توانید با استفاده از این كتاب از همان سال‌های اولیه زندگی فرزندان‌تان آن‌ها را برای دوره بزرگسالی آماده كنید.»

پسندها (1)

نظرات (0)