خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

لیست خریدی برای تامین آهن بدن

1393/3/28 3:17
نویسنده : خاله ی مهربون
393 بازدید
اشتراک گذاری

کمبود آهن درخشش پوست را از بین برده و موجب احساس خستگی و ضعف ، سرگیجه و حتی تنگی نفس می شود ، متاسفانه بسیاری از خانم ها دچار این مشکل هستند !

کمبود آهن یکی از رایج ترین کمبودهای تغذیه ای است که موجب آنمی می گردد . آهن نقش حیاتی در انتقال و جذب اکسیژن در بدن دارد .کاهش آهن درخشش پوست را از بین برده و موجب احساس خستگی و ضعف ، سرگیجه و حتی تنگی نفس می شود .
ما لیست خریدی برای شما آماده کرده ایم که میزن آهن دریافتی بدنتان را بدون قرص و مکمل افزایش دهید :

 

صدف سرشار از آهن

صدف

اگر به غذاهای دریایی علاقمندید از این غذای سرشار از آهن استفاده کنید . فقط 100 گرم از آن 37 تا 155 درصد از نیاز روزانه شما به آهن را تامین می کند.

 

Iron-list-2 

استیک

به طور کلی بدن آهن را اکثرا از منابع گوشتی جذب می کند مثل گوشت قرمز ، ماهی و مرغ ! فقط برای مراقبت از قلب و وزنتان در مصرف آن زیاده روی نکنید !

 

اسفناج سرشار از آهن

اسفناج

اسفناج به طور طبیعی سرشار از آهن است . برای جذب بیشترین مقدار آهن اسفناج را با ویتامین بخورید . برای مثال برگ های خام آن را با مرکبات تازه مثل پرتقال و لیمو و یا فلفل دلمه ای به همراه سرکه مصرف کنید. یک جایگزین خوشمزه می تواند اسفناج پخته باشد که عامل طبیعی برای کاهش بیماری ها به واسطه آنتی اکسیدان های مبارز است .

 

کرن فلکس سرشار از آهن

غلات

بسیاری از کرن فلکس های صبحانه، حاوی غلاتی مانند دانه های ذرت، گندم و سبوس و یک وعده سالم غنی از آهن هستند. پر از فیبر و ویتامین های ضروری، آنها بهترین راه برای شروع روز می باشند.

 

عدس سرشار از آهن

عدس

همه می دانند که عدس سرشار از پروتئین و فیبر است اما همچنین در نصف فنجان آن 40 درصد از آهن مورد نیاز شما وجود دارد !

 

جگر مرغ حاوی آهن

جگر مرغ 

پخته ، کبابی یا به هر شکلی یکی از غذاهای پر از آهن است . 30 گرم از آن تقریبا یک پنجم آهن مورد نیاز شما را تامین می کند .

 

توفو (پنیر سویا )

توفو (پنیر سویا )

نصف فنجان پنیر سویا حاوی حدود 36 درصد از نیازروزانه آهن شماست . شما می توانید آن را در سالاد یا ماکارونی و نودل استفاده کنید و یا به شکل های دیگر !

 

ژامبون

ژامبون

یک راه ساده برای تامین سریع آهن بدنتان این است که تکه هایی از ژامبون در ساندویچتان قرار دهید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)