خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

یک کلاس شاخه گـل بـرای معلم

1397/1/20 11:10
نویسنده : خاله ی مهربون
265 بازدید
اشتراک گذاری

همشهری آنلاین: از قدیم گفته‌اند بهترین هدیه به معلم‌ها در روز معلم نمره خوب دانش‌آموزها و پیشرفت تحصیلی آنهاست اما خیلی هم دست خالی نمی‌شود این روز را به معلم‌هایی که ۹‌ماه تحصیلی تلاش می‌کنند و وقت می‌گذارند تا دانش‌آموزان به اندازه یک سال نکته‌های علمی را یاد بگیرند، تبریک گفت.

البته این هدیه‌های مادی تنها ابزاری است برای اینکه به معلم‌ها بگوییم به یادشان هستیم و روزشان را تبـریــــک می‌گوییم.

 

چگونه می توانم تمام لحظه هایی که چون سرو در مقابلم ایستادی و با شور عشقت مرا سیراب کردی جبران کنم جز اینکه بهترین درود ها و دعاهای خیرم را بدرقه راهت کنم.

روز معلم


برای عرض تبریک

در روزهایی که به نام مناسبت‌های خاص در تقویم نامگذاری شده‌اند مانند روز مادر، معلم و... بازار شیرینی‌فروشی‌ها و گلفروشی‌ها سکه می‌شود. بسیاری از دانش‌آموزان برای تقدیر از معلم‌شان یک شاخه گل می‌خرند و بعد کارت تبریکی روی آن می‌گذارند تا مراتب تبریک‌شان را به‌صورت عملی به معلمشان نشان دهند اما بسیاری از اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس یا نماینده اولیا در مقاطع ابتدایی به نمایندگی از دانش‌آموزان و اولیای آنها دسته گل یا سبد گل می‌خرند و به معلم کلاس تقدیم می‌کنند. به همین دلیل هم هست که بازار گل در این روزها رونق خوبی دارد.قیمت سبد‌های گل که در آنها از گل رز استفاده شده از حدود 20هزار تومان (در اندازه کوچک) شروع می‌شود و تا 80 و 100هزار تومان و حتی بیشتر نیز ادامه دارد. حواستان باشد قیمت سبدهایی که در آنها از گل لیلیوم استفاده شده ، بیشتر است.

کامتان شیرین

بسیاری از مدارس به مناسبت روز معلم میان دانش‌آموزان شیرینی توزیع می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود تا بازار شیرینی‌فروشان در روز معلم گردش مالی بیشتری نسبت به روزهای عادی داشته باشد. ضمن اینکه بازار فروش شکلات و انواع کاکائو نیز در این روز داغ داغ است. معمولا برای این روز از شیرینی‌های خشک استفاده می‌شود. به همین دلیل شیرینی‌های گل‌محمدی، زبان، پاپیونی و کیک یزدی در این روز بیشتر روی بورس هستند. متوسط قیمت این شیرینی‌ها در قنادی‌ها حدود 8 هزار تومان است. حدود 15 تا 22عدد شیرینی گل‌محمدی با اندازه متوسط معمولا یک کیلو وزن دارد. البته شیرینی‌های کوچک‌تری هم در بازار وجود دارد که یک کیلوگرم از آنها تعداد بیشتری را جواب می‌دهد.

اما اگر به جای شیرینی قصد خرید شکلات برای معلم‌تان را دارید، توصیه می‌کنیم از بسته‌های آماده شده به مناسبت این روز در فروشگاه‌های برند ایرانی استفاده کنید. بسته‌های شکلات با برندهای ایرانی از قیمت 8هزار تومان شروع می‌شود و تا کمتر از 20هزار تومان ادامه دارد. البته شکلات‌های ایرانی چیزی در طعم و مزه از شکلات‌های خارجی کم ندارند.

خاطره‌ای با خط دانش‌آموزی

کارت‌های تبریک معمولا خاطره می‌شوند. این هدیه به‌ویژه در میان دانش‌آموزان دوره ابتدایی جذاب‌تر است. چون آنها تازه خواندن و نوشتن و جمله‌سازی را یاد گرفته‌اند و نوشتن پیام تبریک آن هم با خط خودشان همواره لحظه‌های زیبایی برای معلم‌هایشان ایجاد می‌کند. قیمت کارت‌های تبریک خیلی بالا نیست. در بازار لوازم‌التحریر از کارت‌های 2هزار تومانی برای هدیه وجود دارد تا آنها که کمی فانتزی‌تر و گران‌تر هستند که بسته به نوعشان با قیمت‌های 5هزار تا 10هزار تومان عرضه می‌شوند.

به جای خرید کارت تبریک می‌توانید خودتان دست به‌کار شوید و کارت‌پستال تهیه کنید؛ به‌عنوان مثال می‌توان به نوشتن انشا، نامه یا شعرهایی با خط دانش‌آموز روی کارت‌پستال‌های دست ساز اشاره کرد. نقاشی با موضوع روز معلم هم ایده خوبی برای همراه کردنش با کارت‌پستال است. ضمن اینکه ایده درست کردن کارت‌پستال‌های کلاژ دست‌ساز دانش‌آموز هم می‌تواند زیبا باشد.

بازارهای حاشیه

مناسبت‌هایی مانند روز معلم، برخی بازارهای دیگر را که به‌طور مستقیم ارتباطی با این صنف ندارند، به تکاپو وامی‌دارد؛ به‌عنوان مثال مشتریان بازاری شبیه به بازار ظرف و ظروف بیشتر دانش‌آموزانی هستند که معلم خانم دارند. در اینگونه موارد، اولیای دانش‌آموزان یا نماینده آنها برای خرید ظرف به بازار مراجعه می‌کنند و معمولا هم ظروفی ازجمله سینی، لیوان، سرویس آرکوپال و... مشتری‌های بیشتری دارد.البته بازار شال و روسری هم برای گروه‌هایی که معلم خانم دارند، شلوغ می‌شود و کلا خرید هدیه غیرنقدی در چنین روزی برای خانم معلم‌ها راحت‌تر از آقا معلم‌هاست.

یار مهربان برای معلم مهربان

«کتاب» یکی از بهترین هدیه‌ها برای روز معلم است. این روز که همزمان با شهادت استاد مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده، فرصت بسیار خوبی برای هدیه دادن کتاب‌های این استاد گرانقدر است. انتشارات صدرا مجموعه این کتاب‌ها را ارائه کرده و قطعا یکی از گزینه‌های خوب این مورد است.قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه هم گزینه‌های مناسبی هستند که ارزش معنوی هم دارند.

دیـــوان حـــافظ، غــــزلیات شمس تبریزی، شاهنامه‌فردوسی، بوستان و گلستان سعدی و همچنین رباعیات خیام هم از کتاب‌های پرفروش به مناسبت این روز هستند. در کنار این پیشنهاد، برخی ناشران تعدادی کتاب درباره ایران‌شناسی و تاریخ ایران و صنایع‌دستی و مکان‌های دیدنی منتشر کرده‌اند که واقعا ارزش خریدن دارند. این کتاب‌ها می‌توانند هدیه خوبی برای معلم‌های زحمتکش باشند.

از صنایع‌دستی غفلت نکنید

صنایع‌دستی همیشه گزینه خوبی برای هدیه‌دادن به مناسبت‌های مختلف هستند. گلدان‌ها و بشقاب‌های میناکاری همیشه برای هدیه دادن زیبا هستند. قیمت این کارهای دستی در اندازه‌های کوچک آن، از حدود 20هزارتومان شروع و به نسبت اندازه، قیمت‌ها هم بیشتر می‌شود. بشقاب‌های برنجی قلم‌تراش هم گزینه دیگری است که می‌تواند انتخاب خوبی برای هدیه روز معلم باشد. این هدایا را با توجه به قیمت‌شان می‌توان به‌صورت دسته‌جمعی خریداری کرد. گلیم‌ها و گبه‌های سایز کوچک هم که در فروشگاه‌های صنایع‌دستی به فروش می‌رسند برای هدیه این روز مناسب هستند. قاب‌ها و جعبه‌های خاتم هم به‌ویژه برای معلمان خانم جذابیت زیادی دارند. قیمت قاب‌های خاتم از حدود 30هزار تومان آغاز می‌شود و تا 200هزار تومان بسته به اندازه و نوع آن ادامه دارد. سفره‌های قلمکار هم که بسته به سایزشان با قیمت‌های متنوعی به فروش می‌رسند می‌توانند هم فرهنگ ایرانی را ترویج دهند و هم هدیه خوبی باشند. این روزها محصولات سفال و سرامیک هم در بازار حسابی جا باز کرده‌اند و می‌توانند موارد خوبی برای هدیه‌دادن باشند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)