خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 11 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

نان انگشتی

1391/11/12 13:28
نویسنده : خاله ی مهربون
531 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای تهیه ۳۶ عدد نان روغن کمی برای چرب کردن خمیر پیتزا ۱۵۰ گرم خمیر مایه ۵ میلی لیتر زرده تخم مرغ ۱عدد ۱- دو سینی فر را چرب کنید. ۲- خمیر پیتزا را باز کرده و به شکل مستطیل‌های باریک ۱در ۷ ببرید. هر یک از مستطیل‌ها را پیچانده و به شکل [...]

مواد لازم برای تهیه ۳۶ عدد نان

روغن کمی برای چرب کردن

خمیر پیتزا ۱۵۰ گرم

خمیر مایه ۵ میلی لیتر

زرده تخم مرغ ۱عدد

نان انگشتی

 طرز تهیه:

۱- دو سینی فر را چرب کنید.

۲- خمیر پیتزا را باز کرده و به شکل مستطیل‌های باریک ۱در ۷ ببرید. هر یک از مستطیل‌ها را پیچانده و به شکل در بطری باز کن در آورید. آنها را با فاصله‌ در سینی‌های فر قرار دهید.

۳- خمیر مایه و زرده تخم مرغ رادر کاسه ای با یکدیگر مخلوط کرده و با فرچه روی هر یک از نان‌ها بمالید.

۴- روی سینی را با یک روکش نایلونی چرب گرفته ودر یک جای گرم به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بگذارید تا پف کند.

۵- فر را تا دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد/ ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کرده و نان‌ها را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه تا زمانی که خوب پف کند در فر قرار دهید. نان‌ها را از سینی جدا کرده ولی بگذارید در همان سینی سرد شوند، زیرا هنگام داغی نرم می‌باشند.

۶- یک یا دو تکه از نان‌ها را به کودک داده، بقیه را در یک ظرف پلاستیکی حداکثر تا ۳ روز می‌توانید نگه‌داری کنید.

  • این نان در ظرف پلاستیکی تا حداکثر ۳ ماه برای فریز کردن مناسب است.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فرشاد
13 بهمن 91 21:12
دلم خواست! چیکار کنم؟؟؟


/بفرمایید نوش جان