خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

فسقلی‌های محترم ، لطفا کمربند را ببندید!

1392/7/1 15:51
نویسنده : خاله ی مهربون
530 بازدید
اشتراک گذاری
تا همین ده پانزده سال پیش جای بچه‌ها در ماشین، توی بغل پدر یا مادر یا یکی از سرنشینان ماشین بود که سفت و محکم بچه را بغل می‌کرد تا مبادا در اثر ترمز ناگهانی بچه از روی صندلی پرت شود و اتفاقی برایش بیفتد. اما این شیوه آنقدر‌ها هم کارساز نبود.
 

تا همین ده پانزده سال پیش جای بچه‌ها در ماشین، توی بغل پدر یا مادر یا یکی از سرنشینان ماشین بود که سفت و محکم بچه را بغل می‌کرد تا مبادا در اثر ترمز ناگهانی بچه از روی صندلی پرت شود و اتفاقی برایش بیفتد. اما این شیوه آنقدر‌ها هم کارساز نبود. چون نه تنها جلوی پرت شدن کودک را موقع تصادف و ضربه نمی‌گرفت بلکه خطر برخورد او را با شیشه جلوی ماشین بیشتر می‌کرد. امروزه اما با آمدن صندلی‌های مختلف مخصوص ماشین که کارآیی‌ها و امکانات متنوعی دارند، این مشکل تا حدودی رفع شده به شرط آن‌که راه و رسم خرید این صندلی‌ها را بلد باشید و بدانید این همه مدل‌های متنوعی که در بازار پیدار می‌شود، برای کدام بچه‌ها و با چه سن و سالی مناسب است.

صندلی رو به عقب
نوزاد زیر یک سال شما همیشه باید در صندلی روبه عقب و در صندلی پشت ماشین قرار بگیرد. به طور کلی صندلی‌های مخصوص ماشین در طرح‌های مختلف طراحی می‌شوند اما یادتان باشد اگر می‌خواهید برای یک نوزاد از این صندلی‌ها بخرید، فقط نوع رو به عقب آن را انتخاب کنید. صندلی‌هایی تغییرپذیر یا صندلی‌های چندکاره‌ای که به اصطلاح سه در یک نامیده می‌شوند، معمولا محدودیت‌های وزنی و ارتفاعی کمتری دارند و مدت طولانی‌تری قابل استفاده هستند. بنابراین خرید این صندلی‌ها در دراز مدت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. 

فسقلی‌های محترم ، لطفا کمربند را ببندید!


صندلی‌های رو به عقب بهترین نوع صندلی ماشین برای کودکان است. این صندلی‌ها قابلیت حرکت گهواره‌ای و همچنین مهار ضربه هنگام تصادف را دارند و نگرانی و اضطرابی از نظر آسیب گردن و نخاع ضعیف و کوچک نوزاد شما باقی نمی‌گذارند. 

صندلی رو به جلو
صندلی رو به عقب کودک خود را تا آنجاکه ممکن است نگه دارید چراکه موقع ماشین‌سواری این صندلی‌ها بهترین راه برای ایمن نگه داشتن او است. در واقع تا زمانی‌که از نظر وزنی و قدی صندلی رو به عقب کودک شما برایش مشکلی ایجاد نکرده بهتر است آن را نگه دارید و به فکر تهیه مدل‌های دیگر نباشید. پس از این‌که کودک‌تان بزرگ‌تر شد، بهتر است برایش صندلی رو به جلو که البته تجهیزات مهار و ایمنی بالایی دارد، خریداری کنید و آن را در صندلی پشت ماشین نصب کنید.

فسقلی‌های محترم ، لطفا کمربند را ببندید!


صندلی‌های رو به جلو این قابلیت را دارند که در تصادفات از حرکت کودک شما به سمت جلو جلوگیری کنند.

صندلی پشتیبان
تا وقتی که کودک شما از نظر وزن و قد آنقدر رشد نکرده که داخل صندلی روبه جلو جا شود، استفاده از این صندلی‌ها به انواع دیگر موجود در بازار ارجحیت دارد. اما وقتی کودک به حدی بزرگ شد که دیگر امکان استفاده از صندلی رو به جلو را نداشت باید به فکر تهیه یک صندلی پشتیبان برای او باشید که باز هم باید روی صندلی عقب خودروی شما نصب شود.

فسقلی‌های محترم ، لطفا کمربند را ببندید!


صندلی پشتیبان به گونه‌ای طراحی شده‌ که کمربند روی قسمت‌های قوی‌تر بدن کودک شما قرار گیرد. 

کمربند ایمنی
تا زمانی‌که کودک شما به سنی نرسیده که بتواند به راحتی از کمربند ایمنی استفاده کند، او را در صندلی پشتیبان قرار دهید. برای اینکه مطمئن شوید کمربند کاملا اندازه او است و در آن احساس راحتی می‌کند، دقت کنید که بند کمربند زیری کاملا روی بالای ران‌های کودک قرار بگیرد نه روی شکم او. همچنین بند بالای کمربند ایمنی باید روی شانه‌ها و سینه کودک قرار بگیرد نه روی گردن و صورت او! درضمن فراموش نکنید که کودک شما هنوز هم برای ایمنی بیشتر باید روی صندلی پشت ماشین بنشیند. 

فسقلی‌های محترم ، لطفا کمربند را ببندید!


کمربند ایمنی حتما باید روی ران‌ها، شانه و سینه کودک شما قرار گیرد تا در تصادفات به خوبی از او محافظت کند.
تصادفات خودور شایع‌ترین عامل مرگ و میر کودکان یک تا سیزده سال است. 
 صندلی ماشین 71 درصد از مرگ نوزادان زیر یک سال جلوگیری کرده است.
 صندلی ماشین 54 درصد از مرگ کودکان ۱ تا ۴ سال جلوگیری کرده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)