خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 12 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

یک فضای آرامش بخش در خانه ایجاد کنید

1392/8/7 16:48
نویسنده : خاله ی مهربون
735 بازدید
اشتراک گذاری

برای رسیدن به آرامش بیشتر کلاسهای یوگا و یا اسپا مناسب است اما شما می توانید با انتخاب رنگ و دکوری مناسب برای  خانه خود نیز به آن درجه از آرامش دست یابید.رنگها و فضاهای آرامش بخش به ریلکسیشن کمک می کنند .

یک فضای آرامش بخش در خانه ایجاد کنید

 

استفاده از رنگهای ملایم برای دیوار
زمانی که نوبت به ایجاد محیطی آرامش بخش می رسد ، رنگ آمیزی بیشترین نقش را دارد. رنگ ها نقش مهمی را در بوجود آوردن انواع مختلف انرژی ها بازی می کنند. به عنوان مثال ، رنگ سبز حس سکون و تمدد اعصاب را تقویت می کند. اگر تمایل دارید که در منزلتان یک اتاق با چنین حال و هوایی داشته باشید، آنرا به رنگ سبز یا آبی رنگ آمیزی نمایید.

relaxing-space-2

حذف وسایل اضافه از اتاق
آرامش داشتن با آنهمه وسایلی که معمولا در یک اتاق در کنار هم می چینید کار بسیار سختی است. مثلا اگر دوست دارید در آشپزخانه با نوشیدن یک فنجان قهوه کمی احساس آرامش کنید، وسایل اضافی ( تستر، دربازکن برقی ، قهوه آسیاب کن و...) که دیگر استفاده نمی کنید را از روی میز آشپزخانه بردارید. به جای آنها یک گلدان پر از گل هایی که دوست دارید قرار دهید تا با وجود آن از استرس ها بدور بمانید .

از رنگهای سفید و خنثی استفاده کنید
تابحال دقت کرده اید که چرا در مکان های تفریحی و چشمه های معدنی بیشتر کارکنان از روپوش و حوله های سفیدی در دست از شما پذیرایی می کنند؟ احساس آرامش و تمیز بودن را همه دوست داریم و رنگ سفید می تواند این حس را به خوبی منتقل نماید. برای اینکه چنین حسی را به حمام و سرویس بهداشتی خود منتقل کنید ، از حوله های سفید تمیز، شمع و صابونهای اسطوخودوس که آرامش بخش و تسکین دهنده است کمک بگیرید .

relaxing-space-3

اتاق مطالعه
اگر مطالعه باعث آرامش فکری و جسمی شما می شود، جای مشخصی را برای مطالعه در منزل خود درنظر بگیرید. این جای مشخص می تواند یک گوشه دنج در یک اتاق بزرگ باشد. این گوشه دنج باید یک میز برای قرار دادن چراغ مطالعه و یا قرار دادن تنقلات مورد علاقه تان هم داشته باشد.

ارتباط با طبیعت
از آرامش محیط بیرون برای داخل خانه استفاده نمایید. اگر پنجره اتاقتان منظره خوبی به سمت طبیعت دارد، نه فقط برای وارد شدن نور خورشید بلکه برای وارد کردن آرامش طبیعت به فضای خانه پرده ها را باز نگه دارید یا می توانید با استفاده از صندلی راحتی ، سایه بان چتری و نور شمع و مشعل ( در زمان غروب آفتاب) یک محیط دلپذیر در حیاط خلوت خود ایجاد کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)