خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

اگر معتاد به کار هستید به این نکات توجه کنید!

1392/8/15 16:20
نویسنده : خاله ی مهربون
374 بازدید
اشتراک گذاری

علاقه به شغلتان ابدا اشتباه نیست اما چنانچه بیشتر وقت خود را سرکار هستید یا به اصطلاح معتاد به کار کردن هستید باید حواستان به سلامتیتان باشد. البته شما همیشه بهانه های زیادی برای عدم توجه به وضعیت جسمانی و روحی خود دارید اما تنها این شمایید که باید عواقبش را تحمل کنید !

 اگر معتاد به کار هستید به این نکات توجه کنید!

محققان دانشگاه کانزاس آمریکا با نگاهی به افراد معتاد به کار که بطور معمول 50 ساعت در هفته کار می کنند ، دریافته اند که این افراد وعده های غذایی بیشتری را از برنامه روزانه خود حذف کرده ، رژیم غذایی خوبی ندارند و نسبت به افرادی که کمتر کار می کنند عصبی ترند. چنانچه نمی توانید ساعت کاریتان را دستکاری کنید ( و یا تمایلی به این کار ندارید ) این 10 روش را بدون تغییر دادن زمان موجود روی نحوه خوردن و زندگی روزمره اعمال نمایید.

1- غذاهای سالم را همیشه دم دست قرار دهید
به جای یک بشقاپ پر از شکلات روی میز کارتان، یک ظرف میوه قرار دهید. زمانی که مردم کنار میزی با یک ظرف پر از سیب یا هویج خرد شده بنشینند، ترجیح می دهند همان میوه ها را بخورند و برای خرید شیرینی و کیک زیاد پیاده روی نکنند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته از دانشگاه St. Bonaventure اگر میوه و سبزیجات به ما نزدیک تر هم باشد ، بازهم خوردن تنقلات نمکی و یا ذرت بوداده و... را ترجیح می دهیم. به عقیده خانم الیزا زاید نویسنده کتاب " جوانتر از هفته قبل" ، بهترین تنقلات برای میان وعده ، تنقلات پروتئینی و یا غلات سبوس دارهستند. این ترکیب پروتئین و فیبر باعث تولید مواد مغذی زیادی در بدن شده ،عملکرد مغز را بهبود بخشیده همچنین قند خون را متعادل نگه می دارد. بعضی از غذاهای پیشنهادی وی عبارتند از : میوه های خشک شده همراه با آجیل و غلات کامل ( هر کدام یک قاشق غذاخوری) ، 10 تا 15 عدد چیپس غلات کامل همراه با میوه های تازه و ماست .

2. به مقدار فراوان آب بنوشید.
نوشیدن آب برای شما خیلی خوب است اما برای کسانی که کارهای دفتری انجام می دهند ، بهترین بخش آب خوردن این است که مجبور می شوند روزی چند بار از سر جای خود بلند شده و به دستشویی بروند. حقیقت این است که نشستن آن هم برای مدت طولانی می تواند شما را بکشد. زمانی که شما فعالیتی نداشته باشید ، متابولیسم بدن کند می شود. بدن سرد می شود و سیستم های آنزیمی بطور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و این مساله باعث می شود که بدن شما از جذب گلوکز و کلسترول خون عاجز شود. در نتیجه قند خون و لیپیدها ( چربی خون ) افزایش می یابد. یک مطالعه در آرشیو طب داخلی نشان داده است ، افرادی که روزانه بین 11 ساعت یک جا می نشینند ، نسبت به افرادی که کمتر از 4 ساعت می نشینند سه سال زودتر می میرند. واضح است که یافتن بهانه ای که شما را از جایتان تکان دهد ارزشش را دارد.

3. از کرم مرطوب کننده و یا کرم پودر حاوی SPF استفاده کنید.
برای یک شخص پرکار چه فکری می توان کرد؟ یک کرم مرطوب کننده صبحگاهی یا فونداسیون با SFP بردارید، درصورتی که کرم ضد آفتاب را فراموش کنید باز هم جای نگرانی نیست. سالانه بیش از 2 میلیون نفر به بیماری سرطان پوست دچار می شوند بنابراین به منظور محافظت از پوست خود بهتر است در کیفتان همیشه عینک UVA-UVB به همراه یک کلاه لبه دار بزرگ برای محافظت بیشتر دربرابر نور آفتاب قرار دهید.

4. بشقابتان را کوچک کنید
غذا خوردن در بشقاب های کوچک به کم غذا خوردن کمک می کند. به این شکل که خوردن غذا در ظرف های کوچک باعث می شود شما از سرعت خود در هنگام غذا خوردن کم کنید چون غذای کمتری در دست دارید. مثلا به وقت هایی فکر کنید که مقدار کمی خمیر دندان باقی مانده و نزدیک است تمام شود در این حالت شما از میزان مصرف خمیر دندانتان کم می کنید. استفاده از فنجان، بشقاب و لوازم کوچک دیگر کمک می کنند که بطور طبیعی کمتر غذا بخورید. خوردن غذا در بشقابهای کوچک و شیک کمک می کند که میزان مصرف کالری شما تا 59 % کاهش یابد.

5. روی دسکتاپ خود منظره ای از طبیعت قرار دهید.
می توانید حتی از عکسهای طبیعت مثلا عکسهایی که در تعطیلات رفته بودید روی دیوار محل کار خود آویزان کنید. تحقیقات نشان داده اند که قرار گرفتن در دامان طبیعت به کاهش استرس ها کمک کرده و حتی باعث تسریع در درمان بیماران پس از عمل جراحی می گردد. اما بعضی تحقیقات نیز ثابت کرده اند که حتی دیدن یک منظره از طبیعت می تواند به انسان انرژی و حس تازگی بدهد. روی هم رفته ارتباط داشتن با طبیعت باعث کاهش میزان ترشح هورمون کورتیزول ( هورمون استرس ) می شود. دیدن عظمت و شکوه طبیعت به ما می فهماند که در این دنیا چه نقش کوچکی را بازی می کنیم.

6. خوردن شکلات تلخ را فراموش نکنید
شاید فکر کنید که خوردن شکلات تخته ای باعث چاق شدن شما بشود اما مطالعات زیادی انجام گرفته و ثابت کرده که شکلات بعلت دارا بودن فلاونوئید ، برای قلب مفید می باشد. در سال 2012 مطالعات انجام گرفته در دانشگاه سن دیگو نشان داده که افرادی که روزانه حدود 30 گرم شکلات (70 درصد کاکائو )می خورند، میزان کلسترول مضر کمتر و کلسترول مفید بیشتری نسبت به افرادی که شکلات سفید (بدون کاکائو)مصرف می کنند دارند. مطالعه دیگری در خارج از دانشگاه آدلاید استرالیا نشان داده که شکلات تلخ باعث کاهش فشار خون نیز می شود

7. صبحانه را مفصل تر از شام بخورید.
زمان مصرف کالری به اندازه میزان مصرف کالری حایز اهمیت می باشد. مطالعات نشان میدهد که زنانی که صبحانه مفصل تر ( و ناهارو شام کمتری) می خورند ، نسبت به کسانی که شام سنگینی می خورند وزن بیشتری کم می کنند؛ گرچه هر دو گروه در طول روز به یک میزان کالری مصرف کرده باشند. خوردن یک صبحانه مفصل به بدن می گوید که در طول روز گرسنگی نخواهد کشید. بعنوان یک نکته مفید ، خوردن صبحانه ای از مواد مغذی و غنی ذهن شما را متمرکز تر ، خلاق تر و رویهم رفته فعالیت مغزی و بدنی را بهبود می بخشد.

8. هر طرف و هر جایی که شد قدم بزنید.
برای رفتن به سر کار حتی الامکان پیاده بروید و یا حداقل در نزدیکی های محل سکونت خود کمی بدوید. 15 دقیقه پیاده روی در روز ، مخصوصا اگر سریع باشد، باعث تسریع متابولیسم بدن شده و به سلامت قلب نیز کمک می کند. در واقع ، مطالعات انجام شده در دانشگاه هارواد ثابت کرده که روزانه 15 دقیقه پیاده روی و 5 روز در طول هفته ، مرگ و میر در مردان را به هر علتی به اندازه 5 سال عقب می اندازد.

9 . میان وعده های سالم بخورید.
زمانی که سطح انرژی بدن کاهش می یابد ، قبل از اینکه سراغ شیرینی و آبنبات بروید ، خودتان را با مواد مغذی و سالم بسته بندی شده مجهز کنید. موادی مثل : کلم ، اسپیرولینا ، زنجبیل و میوه . از مواد غذایی فاقد چربی و قند پایین و کم کالری و بدون هیچ مواد نگه دارنده استفاده نمایید. و یا می توانید از اسنک های طبیعی استفاده نمایید. ( بیشتر این اسنک ها حاوی مواد آلی هستند ) مثل : میوه های خشک شده حاوی آنتی اکسیدان ، شکلات تلخ و دانه ها و آجیل های مغز دار.

10 نفس عمیق بکشید و یا کمی مدیتیشن انجام دهید.
حتما شنیده اید که مدیتیشن چقدر برای سلامت جسم و مغز مفید است. محققین پیشنهاد می کنند که مدیتیشن استرس ها را از بدن دور و میزان توجه و تمرکز ذهنی شما را بالا می برد. اما شاید ندانید که چطور یک مدیتیشن سریع و راحت انجام دهید: مهم نیست که کجا هستید ، فقط کافی است روی دم و بازدم خود بیشتر توجه کنید. به خود بگویید " هوا را وارد ریه می کنم ... هوا را خارج می کنم." با این عمل شما نسبت به بدن خود آگاهی کامل پیدا می کنید. و بیشتر در حال خواهید بود. برای دو ، پنج و یا 10 دقیقه – و یا هر چقدر که می توانید - این کار را انجام دهید. مطمئن باشید که بدن شما سپاسگزارتان خواهد بود. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)