خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

مهمترین زنان در تاریخ تکنولوژی: 1- آدا لاولیس

1393/1/30 15:11
نویسنده : خاله ی مهربون
481 بازدید
اشتراک گذاری

حتما برای شما هم جالب است اگر بدانید که اولین برنامه نویس جهان ، زن بوده است !!! خلاصه ای از زندگی  آدا لاولیس الهام بخش  را در این مطلب بخوانید 

Ada Lovelace

آدا لاولیس در کنار داشتن یک نام بزرگ و تاثیر گذار ، دوشیزه آگوستا ادا کینگ، کنتس لاولیس ، تنها فرزند قانونی شاعر بزرگ لرد بایرون و آنه ایزابل میلبنک می باشد. او یک ریاضیدان بود که لقب  "princess of parallelograms"(پرنس متوازی الاضلاع ها ) را داشت.

پدر و مادر آدا از هم جدا شدند، پدرش تا پایان عمرش سراغی از دخترش نگرفت  و مادر آدا علاقه داشت که او، علایق کاملا متفاوتی را نسبت به پدر شاعرش دنبال کند، شاید به همین خاطر بود که آدا جذب ریاضیات شد.
آدا به تحصیل ریاضیات پرداخت تا تسلیم گرایشات شاعر مسلکانه نشود. اونخستین کسی بود که ایده یک ماشین محاسبه گر برنامه‌پذیر را ارائه داد. وی در سال 1820 طراحی ماشین محاسبه گر خود را آغاز نمود ؛ ماشینی که بعدها به نام ماشین تفاضلی معروف شد. او توانست دستاوردهای تکنولوژیکی بسیاری را در زمانی که به ترجمه یادداشتهای لوییجی منابرا در مورد چارلز بابیج می پرداخت ، بدست آورد. یادداشتهای او بعنوان اولین الگوریتمی هستند که توسط ماشین بایستی اجرا می شدند و بطور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند و او را بعنوان نخستین برنامه نویس کامپیوتر به دنیا معرفی کرد. آن یادداشتها که کلا در مورد روشهای چگونگی استفاده از ماشین تحلیلی بابیج برای محاسبات برنولی بود ، به درستی اجرا می شدند و اگر ساخته می شدند همانند یک موتور عمل می کردند.

به اسم " آدا " یک روز در تقویم و یک جایزه مخصوص وجود دارد و همچنین اسم او توسط D.O.D استفاده می شود . وزارت دفاع آمریکا در سال 1980 نام " آدا " را به زبان برنامه نویسی  خود اختصاص داد . در روز "آدا " گردهمایی های زنانه هم تشکیل می شود. حتی تی شرت آدا  هم موجود است و می توانید بخرید !

تصویری از آیدا روی برچسب‌های هولوگرام محصولات مختلف مایکروسافت، دیده می‌شود و در سال ۱۹۹۷ هم فیلمی با عنوان Conceiving Ada  ساخته شد که در این فیلم «تیلدا سوئینتون»، نقش آدا لاولیس را بازی می‌کند. داستان فیلم درباره یک نابغه کامپیوتر است که راهی برای ارتباط با گذشتگان پیدا می‌کند، او با آدا ارتباط برقرا می‌کند و تصمیم می‌گیرد او را به زمان حال بیاورد.

ada-2

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)