خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

کرم لبو ... شب یلدا

1393/9/28 19:34
نویسنده : خاله ی مهربون
810 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:(برای ۶ نفر)

شیر دو سوم پیمانه

شکر دو سوم پیمانه

پوره لبو  یک دوم پیمانه

خامه ۲۰۰ میلی لیتر

سس لبو ۴ ق س

پودر ژلاتین ۱ ق س

آب  یک سوم پیمانه (جهت حل کردن ژلاتین)

عصاره وانیل ۳ _ ۴ قطره

* ابتدا چغندرها را پوست گرفته و حلقه حلقه‌ کرده و با ۳/۲ (دو سوم) پیمانه آب با حرارت بسیار ملایم بپزید. طوری که به اندازه ۳ ـ ۴ ق س از سس لبو ته ظرف باقی بماند. سپس پوره کنید. (من با گوشتکوب برقی پوره کردم، نگران نباشید گوشتکوبتون رنگ نمی‌گیره)

* ژلاتین را روی آب بصورت ابری بپاشید تا اسفنجی شود، سپس روی بخار آب بن ماری کنید. و بگذارید کمی از حرارت بیفتد.
* خامه و شکر را با هم مخلوط کنید و با دور کند همزن به مدت ۱ الی ۲ دقیقه بزنید. (در همه مراحل می‌تونید به جای همزن از ویسک نیز استفاده کنید)

* سپس شیر را اضافه کرده و با دور کند همزن به مدت حدود ۱ دقیقه بزنید. (در این مرحله شیر کف خواهد کرد، بهتر است که کف شیر را از روی مواد جمع کنید)

* نکته: مواد را کاملا هم بزنید طوریکه مطمئن شوید شکرها کاملا حل شده‌اند.

* حالا نوبت قسمت هیجان‌انگیز ماجراست: لبوی پوره شده، سس لبو و ژلاتین بن ماری شده رو اضافه کرده و می‌زنیم، هر کدام از این مواد رو که اضافه کردید دو سه دور هم بزنید. طوری که مواد فقط مخلوط شوند.

* درنهایت یه همچین رنگ و لعابی خواهید داشت.

* و در آخر چند قطره عصاره وانیل بریزید.

* قالبتون  رو با اسپری روغن یا روغن مایع و دستمال کاغذی چرب کنید. (حتما قالب باید چرب شود) به اینصورت که روغن مایع رو که داخل قالب زدید، علی‌الخصوص اگر قالبتون شیار و پستی بلندی داره حتما با دستمال کاغذی روغن رو در تمام نقاط پخش کنید و مطمئن شوید که جایی از قالب نمونده باشه .

* مواد کرم رو داخل قالب بریزید، و حداقل ۴ ـ ۵ ساعت باید داخل یخچال بمونه و شما منتظر بمونید. بهتر اینه که یک شب تحمل کنید تا دسر خوشمزه‌اتون بهتر خودش رو بگیره.

* برای برگرداندن این دسر بهتره که ظرف پذیراییتون رو خیس کنید دوره‌های کرم رو از قالب آزاد کنید و سپس به راحتی دسر رو برگردونید یعنی حتی احتیاجی نیست که به قالبتون فشار بیارید یا پشت قالبتون رو لمس کنید، ظرف رو که برگردونید خود دسر داخل ظرف پذیراییتون می‌افته.
* نکته : برای زیبایی بیشتر می تونید دسر رو با سس شکلاتی یا بریلو متالیک تزیین کنید.

 
 
 
پسندها (1)

نظرات (0)