خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 7 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

دخترانه 2 : چگونه با پدر و مادرمان صحبت کنیم ؟

1392/8/27 9:30
نویسنده : خاله ی مهربون
996 بازدید
اشتراک گذاری

نوجوانان وقتی در سن رشد هستند ، سوالات بسیاری دارند ، چیزهای زیادی که باید یاد بگیرند، کارهایی که نمی دانند چگونه باید انجام دهند و ... این مطلب ویژه دختران نوجوان است درباره چیزهایی که باید در مورد بزرگ شدن بدانند !

 دخترانه 2 : چگونه با پدر و مادرمان صحبت کنیم ؟

در بخش اول این سری مطالب در مورد رابطه شما با غذا و بدنتان صحبت کردیم ، این مطلب در مورد نحوه ارتباط با والدین است :

مسلما شما نیاز دارید که با پدر و مادر خود در مورد بسیاری از چیزها صحبت کنید . اما شاید دوست نداشته باشید برای مشورت درباره مسائل شخصی یا اجتماعی به آنها مراجعه کنید، شاید خجالت بکشید و یا فکر کنید که نوع نگاه آنها به موضوع فرق می کند و یا .... اما اینطور نیست ، پدر و مادرتان بهترین دوستان شما هستند که می توانند راهنمایی های شگفت انگیزی برای شما داشته باشند .
باید بدانید هیچ کسی به اندازه پدر و مادرتان شما را دوست ندارد و مراقبتان نیست حتی اگر شما تلاش کنید که از آنها دوری کنید .شما میتوانید همیشه روی پدر مادرتان حساب کنید حتی زمانیکه دوستانتان از شما دوری میکنند و یا نباشند . صحبت کردن با والدینتان به این معنا نیست که دوباره مانند یک کودک رفتار میکنید. شما میتوانید نظر آنها را بپرسید حتی اگر همه چیزهایی را که آنها میگویند قبول نداشته باشید .

3 نکته زیر را همیشه به یاد داشته باشید :

چگونه با پدر و مادرمان صحبت کنیم

راهنمایی هایی برای صحبت کردن با  پدر و مادر :

1 : در مکالمات ساده شرکت کنید 
سعی کنید هر روز با پدر و مادر خود در مورد چیزهای کوچک صحبت کنید مثل سگتان , بازی والیبال و حتی اینکه شام چه بخورید . این کار شما را به آنها متصل نگه میدارد و باعث میشود صحبت کردن در مورد موضوع های بزرگ راحت تر باشد .

2 : ازصحبت کردن درباره موضوعات دشوار نترسید 
گاهی اوقات صحبت کردن در مورد یک موضوع دشوار ,از شیرجه رفتن با سر داخل استخر هم سخت تر است مثلا بدن شما در حال تغییر است و باید چیزهای زیادی درباره آن یاد بگیرید ،صحبت کردن در این مورد به نظر دشوار می آید اما والدینتان آنچه را که نیاز دارید به شما خواهند گفت ، می توانید در باره جسمتان و احساستان با آنها صحبت کنید .

دختران نوجوان در سن رشد

3 : بدانید که میخواهید به چه چیزی برسید
آیا خبر بدی برای آنها دارید ؟ یا برای کارهایی که میخواهید انجام دهید به اجازه آنها نیاز دارید یا فقط میخواهید آنها به شما گوش دهند بدون اینکه هیچ نظری به شما بدهند ؟سعی کنید آنچه را که از گفتگو میخواهید بنویسید چون به شما کمک خواهد کرد که به پدر و مادرتان اجازه دهید که بدانند شما به چه چیزهایی نیاز دارید .

4 : یکی از والدین را برای صحبت کردن در نظر بگیرید
اگر صحبت کردن با پدر مادرتان در مورد یک موضوع حساس, برایتان دشوار است , یکی از والدینتان را که با او راحت ترید برای این بحث ها در نظر بگیرید .

5 : جنگ و دعوا را کنار بگذارید
گفتگوهایی بهتر پیش میرود که تبدیل به جنگ و دعوا نشود . اگر هرچیزی تبدیل به نوعی بحران یا جنگ شود , شما و والدینتان از این جنگ خسته خواهید شد . مثلا اگر آنها اغلب شما را محدود می کنند می توانید به جای دعوا با آنها صحبت کنید ، با این کار بیشتر شانس این را دارید که به شما بگویند : بله !

6 : انتخاب زمان و مکان مناسب
اصلا درست نیست که زمانی به پدر و مادرتان یک خبر بد بدهید که آنها برای رفتن به سرکار عجله دارند . صحبت کردن در ماشین کار بسیار خوبیست . اگرشما عصبانی هستید کمی صبر کنید تا خونسرد و آرام شوید . برای آرام شدن کاری انجام دهید یا گریه کنید و یا به بالشتتان مشت بزنید .

girls-talking-to-parents-3

7 : وقتی که پدر و مادرتان صحبت میکنند به آنها گوش دهید
 شاید وسوسه شوید که نظرات پدر مادرتان را رد کنید و یا حرفشان را قطع کنید . اما اگر شما به آنها زمانی دهید که بگویند چه فکری میکنند , آنها دوست دارند به شما گوش دهند . سعی کنید قانون 5 ثانیه را رعایت کنید .یعنی تا 5 ثانیه بعد از اینکه شخصی صحبتهایش را به پایان رساند منتظر بمانید و بعد پاسخ دهید .

8 : بزرگسال دیگری که به او اعتماد دارید را درنظر بگیرید
در بعضی موارد شاید امکانپذیر نباشد که با پدر و مادرتان صحبت کنید ,شاید مادرتان نمیتواند کنارتان باشد زیرا او دارای مشکلات خودش است و یا پدرتان مایل نیست که به حرفتان گوش دهد و یا حتی ممکن است یکی از آنها نزدیکتان نباشد . در این صورت بزرگسال دیگری را که به او اعتماد دارید پیدا کنید , مانند عمه مورد علاقه , یک معلم یا مشاور . مهمترین چیز این است که این فرد بالغ قابل اعتماد شما باشد تا شما وقتی نیاز به صحبت کردن دارید بتوانید به او مراجعه کنید .

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)


15 اردیبهشت 98 23:15
مطلب خوبی بود❤️
خاله ی مهربون
پاسخ
ممنونم😘