خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

سرما خوردگی و آنفولانزا در بارداری

1393/1/3 4:32
نویسنده : خاله ی مهربون
750 بازدید
اشتراک گذاری

اکثر مردم در سال یک بار سرما می خورند، بنابراین اگر در طول بارداری خود دچار سرما خوردگی شوید جای تعجب ندارد. سرما خوردگی عادی کاملا برای جنین بی ضرر است. هیچ راه درمانی وجود ندارد و تنها راه، درمان علایم می باشد. اکثر دارو های سرما خوردگی مانند آنتی هیستامین ها، شربت های ضد سرفه و ... در صورتی که به مقدار تجویز شده مصرف گردند، بی خطر می باشند. در زیر توصیه هایی جهت درمان علایم سرما خوردگی پیشنهاد شده است.

  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید تمام بیماری های ویروسی، بدن را دچار کم آبی می سازند و بارداری نیز آن را تشدید می کند. پس در صورت سرما خوردگی به میزان فراوان، آب و آبمیوه بنوشید و از مصرف شیر خودداری نمایید.

  • استفاده از شربت ضد احتقان سودوافدرین یا سودامز در صورت مصرف به مقدار عادی بعد از سه ماهه اول بارداری بی خطر است، اما در مورد مصرف آن در سه ماهه اول بارداری مطالعات اندکی صورت گرفته است.

  • استفاده از اسپری بینی استفاده از اسپری های ضد احتقان بینی به مدت کوتاه بلامانع است. ولی استفاده در دراز مدت حتی برای افراد غیر باردار، تنها مشکل را طولانی تر می سازد.

  • مصرف غذا های ساده سوپ مرغ دارای خواصی است که به کسانی که سرما خورده اند کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند. گر چه هنوز هیچ کس دقیقا نمی داند که آن خواص چیست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)