خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

درمان پره اکلامپسی

1393/1/3 4:33
نویسنده : خاله ی مهربون
263 بازدید
اشتراک گذاری

تنها راه درمان پره اکلامپسی، زایمان می باشد. بعد از زایمان، در عرض چند هفته انتظار می رود که فشار خون شما پایین بیاید و به حالت عادی برگردد. در صورتی که در دوران بارداری علایم پره اکلامپسی مشاهده گردد، در ظرف مدت 48 ساعت تا یک هفته باید آزمایشات مختلف انجام گیرد تا شدت بیماری پره اکلامپسی تشخیص داده شود.

 
 

پره اکلامپسی خفیف

در صورتی که شما مبتلا به پره اکلامپسی خفیف باشید و در هفته سی و هفتم بارداری به بعد قرار دارید احتمالا پزشک روش القای درد را برای زایمان انتخاب نماید، به ویژه اگر دهانه رحم شروع به اتساع کرده باشد. در صورتی که علایمی دال بر عدم تحمل جنین برای زایمان طبیعی وجود داشته باشد احتمالا به صورت سزارین زایمان انجام گیرد.

در صورتی که در هفته بیست و چهار تا سی و دو بارداری باشید و وضعیت بیماری شما ثابت باشد، احتمالا از شما خواسته شود هر سه هفته یک بار برای بررسی و انجام برخی آزمایشات مورد معاینه قرار گیرید و پس از هفته سی و دو بارداری این معاینات هر دو هفته انجام می گیرد. در این معاینات فشار خون شما بررسی می شود و یک آزمایش ادرار جهت بررسی میزان پروتئین موجود در ادرار انجام می گیرد و در مورد سایر علایم بیماری تان از شما سوالاتی پرسیده می شود.

پره اکلامپسی شدید

اگر پره اکلامپسی شدید باشد احتمالا جهت نظارت و درمان دقیق تر ناچار به بستری در بیمارستان گردید. از آنجایی که علایم پره اکلامپسی تمایل به بدتر شدن دارند، احتمالا بعید است که شما قادر باشید در خانه بمانید. در این صورت فشار خون شما جهت بررسی هر گونه افزایش غیر طبیعی هر چهار تا شش ساعت بررسی می شود. هر بیست و چهار ساعت یک بار نمونه ادرار شما جهت اندازه گیری سطح پروتئین گرفته می شود. علایم دیگرتان نیز مورد معاینه قرار می گیرند. خون شما جهت بررسی هر گونه علامتی در مورد آسیب کبدی مورد آزمایش قرار می گیرد. احتمالا یک آزمایش سونوگرافی جهت بررسی انتقال جریان خون از طریق جفت، رشد جنین، وضعیت تنفسی و حرکات جنین انجام گیرد.

درمان پره اکلامپسی

ممکن است پزشک شما جهت پایین آوردن فشار خون شما داروهای ضد فشار خون تجویز نماید. اگر پره اکلامپسی شما شدید باشد و یا دچار سندرم HELLP شده باشید، داروهای کورتیکواستروئید می توانند به طور موقت عملکرد کبد و پلاکت ها را برای طولانی تر شدن زمان بارداری بهبود دهند. استروئیدها همچنین می توانند به تکامل ریه های جنین کمک کنند. در پره اکلامپسی شدید پزشک ممکن است جهت جلوگیری از تشنج یک داروی ضد تشنج مانند سولفات منیزیم تجویز نماید.

اگر شما در نزدیکی زمان زایمان خود قرار دارید باید فعالیت های خود را به شدت محدود نمایید و جهت پایین آمدن فشار خون تان و همچنین افزایش جریان خون به جفت، بهتر است در تخت بمانید و استراحت مطلق نمایید. شما باید در تختخواب دراز بکشید و تنها در صورت لزوم بنشینید یا بایستید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)