خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

بستنی زعفرانی خانگی | Homemade Saffron Icecream

1393/1/3 4:37
نویسنده : خاله ی مهربون
726 بازدید
اشتراک گذاری

این بستنی که طعم آن کاملا با بستنی سنتی زعفرانی ایرانی مطابقت دارد، بسیار خوشمزه و دلچسب می‌باشد. این بستنی به سادگی و بدون استفاده از ثعلب و بستنی ساز تهیه شده و شما را با کیفیت خوب خود شگفت زده خواهد کرد.

بستنی زعفرانی خانگی | Homemade Saffron Icecream

مواد لازم :

  • خامه پرچرب - ۱ پیمانه
  • شیر عسلی - ½ پیمانه
  • زعفران آب کرده - ۶ قاشق غذاخوری
  • پسته - ۲ قاشق غذاخوری
  • گلاب - ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه :

شیر عسلی* (شیر تغلیظ شده شیرین یا Sweetened Condensed Milk «که من در اینجا از محصول شرکت نستله استفاده کردم») را با ۱ قاشق زعفران آب کرده غلیظ به هم می‌زنیم تا با هم مخلوط شوند.

خامه پر چرب (Whipping Cream با ۳۴% چربی یا بیشتر) را نیز با ۵ قاشق زعفران آب کرده غلیظ و گلاب (Rose Water) مخلوط کرده و سپس با همزن برقی می‌زنیم تا خامه پف کرده و کاملا فرم بگیرد.

سپس شیر عسلی را به مخلوط خامه اضافه کرده و دوباره کمی با همزن می‌زنیم تا فقط با هم مخلوط شوند. پسته را خرد کرده (می‌توانید میزان پسته را بسته به ذائقه خود بیشتر یا کمتر کنید)، داخل مواد ریخته و به هم می‌زنیم تا با هم مخلوط شوند.

سپس مواد را به ظرف مناسب فریزر منتقل کرده و سطح بستنی را با سلفون می‌پوشانیم. ظرف را داخل فریزر گذاشته و بعد از ۵ تا ۶ ساعت بستنی زعفرانی خانگی را از فریزر خارج کرده، در ظرف مناسب سرو و روی آن را با پودر پسته تزئین می‌کنیم (بهتر است بستنی یک شب داخل فریزر بماند تا کاملا سفت شده و فرم بگیرد). نوش جان (;

منبع

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)