خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

کیک شکلاتی در 3 دقیقه ... آموزش تصویری

1393/1/6 3:44
نویسنده : خاله ی مهربون
1,060 بازدید
اشتراک گذاری

 این کیک عالیه واسه صبحانه , یا برای مواقعی که مهمون ناخوانده  دارین که توی خونه هم  چیزی  برای پذیرایی ندارین

در عرض 3 دقیقه میتونید این کیک رو درست کنید و ازش لذت ببرید


 مواد لازم:

ارد : 4 قاشق غذا خوری
شکر : 4 قاشق غذا خوری
پودر کاکائو : 2 قاشق غذا خوری
روغن مایع: 4 قاشق غذا خوری
شیر : 4 قاشق غذا خوری
پکینگ پودر : 1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ : 1 عدد
وانیل: 1 قاشق چای خوری  

کیک شکلاتی در 3 دقیقه

 ابتدا آرد ، شكر ، بيكينگ پودر و پودر كاكائو را با يكديگر مخلوط مي کنیم 
بعد تخم مرغ را به مواد اضافه كرده و به خوبي مخلوط مي نمائيمو و بعد شير و روغن را به مواد اضافه می کنیم و  خوب مخلوط ميکنیم و مواد را درون ليوان سراميكي ريخته و به مدت 2 الي 3 دقيقه درون ماكروفر قرار مي دهيم البته این رو هم بگم که
ماکروویو  من درجه نداره فقط تایم اون رو من روی 3 دقیقه تنظیم کردم  لیوانتون رو پر نکنید از مواد به قدری بریزید تا نصف لیوان پر بشه چون مثل بقیه کیکها پف میکنه و اگر جایی برای پف کردن نداشته باشد سر میره
 من بعد پخت کیکم اونها رو برش دادم به این شکلی که میبینید  و روش  شکلات اب شده و پودر قند ریختم, وای چه کیک نرم و سبکی
میتونید به جای پودر کاکائو از2 قاشق غذا خوری ارد استفاده کنید
 برای تزیین کیک رو به ضخامت 2سانت برش بدید خامه رو با پودر شکر  و وانیل بزنید تا سفت بشه و حالت بگیره و بعد وسط کیک بمالید

کیک شکلاتی در 3 دقیقه

 دیگه بستگی به هنر و سلیقه شما داره که بخواین چطور تزیین کنید این هم تزیین من

کیک شکلاتی در 3 دقیقه

این کیک محشره حتما امتحان کنید .منبع

پرسش و پاسخ:

خیلی عالیه.باورم نمیشد ابنقدر راحت درست بشه.فقط کمی بوی تخم مرغ میده.به نظرم بهتره یک کم وانیل یا اسانس اضافه بشه!در ضمن کیک من کمی خشک شد.مثل کیک اسفنجی!چیکار کنم یک کم نرمتر باشه؟
باز هم ممنون از این دستور خیلی خوبی که گذاشتین :)

پاسخ

نوش جان خوشحالم که دوست داشتین بله اگر کمی وانیل اضافه کنید عالی میشه من فراموش کردم اینجا بنویسم
موقع ریختن مایه درون لیوان کاملا مایه رو قبلش هم بزنید و بعد بلافاصله بریزید
یا میتونید 1 قاشق روغن اضافه کنید بهش تا جلوی خشک شدنش رو بگیره

 

وای خدایا این چقدر خوشمزه بود، واقعا ممنون .
فقط من یه سوالی دارم : چرا باید توی لیوان سفالی باید ریخت ؟ مگه توی لیوانهای شیشه خوب نمیشه ؟

پاسخ

فرشته جون توی لیوان سرامیکی خیلی پف میکنه و بهتر میشه و راحت تر جدا میشه

 

سلام خسته نباشيد منظورتون از چهارقاشق غذاخوري سر پر يا سرخالي ? شكر هم همين طورقاشق پر ياسرخالي.ممنون پاسخ سلام ممنونم سر پر هست

 

فقط يه سوال: ليوان رو نبايد چرب كنيم؟نه عزیزم لازم نیست لیوان چرب بشه 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)