خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

خامه فرم گرفته

1393/1/27 4:35
نویسنده : خاله ی مهربون
1,348 بازدید
اشتراک گذاری

برای درست کردن خامه من  همیشه  از بسته های   Heavy whipping creamاستفاده میکنم.

 خامه فرم گرفته

 "این خامه مایه هست شما میتونید از هر خامه‌ای که ۳۵ % چربی‌ داشته باشه استفاده کنید"  اگر خامتون چربیش زیر 35 % باشه هر کاری بکنید فرم نمیگیره

 

 Heavy whipping cream

 



برای شروع باید خامه رو بزارید داخل یخچال تا خنک بشه . من معمولا 7 دقیقه قبل از شروع کار خامه رو از داخل یخچال به فریزر منتقل میکنم تا کاملا خنک بشه

 ظرف خامه را هم بزارید یخچال تا خنک بشه  بعد خامه را  دورن ظرف بریزید  برای هر پاکت خامه سایز کوچک 4 قاشق شکر ریز همراه با 1 قاشق چای خوری وانیل   لازم داریم

من همون اول وانیل رو به خامه اضافه میکنم  بعد با دورمتوسط شروع کنید به هم زدن 

 

 خامه فرم گرفته

 

 

 به قدری بزنید تا شکل پره های هم زن روی خامه بمونه .
بعد از 5 دقیقه هم زدن خامه زمان مناسبی هست برای اضافه کردن شکر . سعی کنید از شکر ریز استفاده کنید.
همانطور که دارید خامه رو هم میزنید اروم اروم شکر رو اضافه کنید

توی عکس زیر خاممون داره کم کم شکل میگیره و از شل بودن در اومده.

 

 

 خامه فرم گرفته

 

 

 

  اما دقت کنید تا زیاد از حد هم نزنید چون خامتون تبدیل به کره میشه وقتی دیدید که روی خامه بافت بریده بریده ایجاد شد یعنی خامتون میخواد کره بشه و نباید دیگه همش بزنید.


محیطی که دارید خامه رو فرم میدید باید خنک باشه یا اگر نیست میتونید یک ظرف بزرگتری رو پر از یخ کنید و ظرف خامه رو بزارید داخل ظرف یخ و شروع کنید به هم زدن خامه , اینجوری دیگه خیالتون راحت میشه و گرما هم باعث نمیشه زحمتتون به باد بره

توی عکس کاملا مشخصه که خامه اگر چند ثانیه  بیشتر زده بشه تبدیل به کره میشه  البته تا حدودی کره شده
پس توی این مرحله باید هم زدنتون رو متوقف کنید. چون دیگه خامه به دردتون نمیخوره.

البته این خامه هم خراب نشده و قابل استفاده هست اتفاقا برای تزیین مابین کیک و یا رولت تا این حد خامه رو زدن خیلی بهتر هست چون هم دیر اب میشه و هم نمیزاره رولت  یا کیک موقع برش سر بخوره .

من این  خامه رو برای رولت یک پست قبل استفاده کردم که میتونید عکسش رو ببینید  که بافتش به چه صورت هست.

 

 

 خامه فرم گرفته  خامه فرم گرفته

 

 

کمی به تجربه نیاز هست تا بدونید چقدر باید خامه رو هم بزنید یا کجا استاپ کنید که به مرور زمان دستتون میاد

 

راهنمایی بیشتر و منبع

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)