خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

ترشی پاییزی

1393/9/28 19:40
نویسنده : خاله ی مهربون
1,030 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم :

چغندر پاک شده ۶۰۰ گرم

انار دان شده ۳۰۰ گرم

سیب بدون پوست و هسته ۳۵۰ گرم ( از هر نوع سیبی میتونید استفاده کنید . اما من از سیب زرد بخاطر عطرو بوش استفاده کردم)

سرکه حدود ۵ لیوان

شکر  بسته به نوع لبو و میزان ترش و شیرین بودن انار و ذائقه تون میزان شکر بین یک چهارم تا یک لیوان متغیره

نمک یک قاشق مرباخوری

فلفل قرمز نصف قاشق مرباخوری. گلپر نصف قاشق مرباخوری . پودر سیر نصف قاشق مرباخوری. پودر زیره یک قاشق مرباخوری. سیاه دانه پودر شده نصف قاشق مربا خوری .

من به ادویه های بالا یک قاشق مربا خوری ادویه ترشی هم اضافه کردم.

میزان استفاده از ادویه ها میتونه کمتر و یا بیشتر در نظر گرفته شه .

طرز تهیه :

*چغندرهارو خوب بشورین و پوست بکنید و رنده بزنید .

*تو قابلمه بریزید و تا حدی بهش سرکه اضافه کنید که روی چغندرهارو بگیره . نه بیشتر. من پنج لیوان سرکه ریختم. سپس دربشو بگذارینو اجازه بدین رو حرارت ملایم بپزه.

*مراقب باشین سرکه نجوشه و بالا بیاد .

*حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت که گذشت چغندرها کاملا پخته و نرم میشن. باز تست کنید .

*نکته : وقتی درب قابلمه رو برمیدارین مراقب بخار سرکه باشید.

*سیب هاتونو پوست بکنید و رنده بزنید و اضافه کنید و اجازه بدین نرم بشن . حدود ده دقیقه تا یک ربع طول میکشه .

نکته:به جای سیب میتونید از به استفاده کنید که طعم مطلوبی داره.

*بعد از اون آروم آروم و قاشق قاشق شکر رو اضافه کنید و تست کنید . اگه لازم بود یکم دیگه شکر بریزید . در نهایت باید طعمش ملس باشه .

*وقتی شکر کاملا حل شد حرارت رو خاموش کرده و دانه های انارو اضافه کنید .

*در قابلمه رو روش بگذارین تا انارها با حرارت ترشی یکم نرم بشن .

*یه مقدار که گذشت و ترشی ولرم شد ادویه ها و نمکو بریزید و هم بزنید .

*وقتی سرد شد داخل شیشه تمیز ریخته و درشو محکم کنید .

*خوبی این ترشی به اینه که از روز بعد قابل خوردنه .

*طعمش کاملا متفاوته . پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید .

پسندها (1)

نظرات (0)