خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

درسی که سرطان پستان درباره زیبایی به ما می آموزد!!

1392/7/16 17:50
نویسنده : خاله ی مهربون
526 بازدید
اشتراک گذاری

فیلم" زیبایی و پستان" به عنوان بهترین مستند در فستیوال بین المللی فیلم و هنر زنان انتخاب شده است ، ماه اکتبر فرصت مناسبی است تا همه با هم برای اطلاع رسانی در این زمینه همکاری کنیم ، علاوه بر جنبه اطلاع رسانی این فیلم با نگاهی متفاوت به این مسئله می نگرد .

 سرطان

زمانی که لیلیانا کوموروسکا کارفیلمبرداری فیلم" زیبایی و پستان" ( Beauty and the Breast ) را در سال 2009 آغاز کرد، در ابتدا مطمئن نبود که واقعا چه چیزی می خواهد. به گفته او " تا آن زمان واقعا به مقوله سرطان اینگونه نگاه نکرده بودم چون سالم و شاد بودم و هیچ احساس نگرانی درباره آن نداشتم. اما کم کم به این فکر کردم که چه تعداد زنانی وجود دارند که مثل من احساس شکست ناپذیری می کنند و هرگز بیماری اینچنینی در آنها تشخیص داده نشده است. این بیماری همه ذهنم را به خود مشغول کرده بود."

beauty--breast

کوموروسکا تصمیم گرفت که از 9 زنی که به این بیماری دچار بودند بخواهد تا درباره تجربیاتشان با وی صحبت کنند که این دستاوردهای وی پایه و اساس مستند بلند او شد. "زیبایی و پستان " در ماه اکتبر به نمایش گذاشته شد و برنده جوایز متعددی از جمله "Public Award" در جشنواره فیلم مونترال در سال 2012 و همچنین بهترین مستند در فستیوال بین المللی فیلم و هنر زنان گردید. وی 9 زن را انتخاب کرد تا از تجربیات آنها در زمینه رویارویی با سرطان پستان استفاده کند که یکی از آنها در کانادا ساکن بود. این فیلم از جنبه های مختلف به این بیماری نگاه می کند. کوموروسکا می گوید " می خواستم کوچکترین احتمالات را هم در نظر بگیرم ". به خاطر همین کلیه دستیارانش را از بین زنان انتخاب کرده بود تا آن 9 کارکتر احساس راحتی بیشتری در هنگام کار داشته باشند. چون هر کدام از آن زنان داستان فوق العاده ای برای گفتن داشتند.

سرطان پستان و زیبایی

زمانی که والری – یکی از زنانی که عمل دوگانه ماستکتومی (برداشتن سینه)را انجام داده بود – خود را زنی بدون پستان دید، گفت: " اطرافیانم چندان شکه نشده بودند اما آنچه که برای من مانده بود ، زنی بود که در پوست خود احساس آرامش می کند. خود را زنی حس نمی کردم که کمتر از زنان دیگر شده است.بیماری باعث نشده بود که زیبایی و زنانگی من کمتراز زنان دیگر شود و جامعه هم باید به زنان بقبولاند که بیشتر یک انسان باشند تا یک زن جذاب."مثل والری ، زنان دیگر این فیلم نشان می دهند که به زنده بودن بیشتر از زیبایی و داشتن پستان اهمیت می دهند.

پس از تصمیم آنجلینا جولی در مورد عمل پیشگیرانه برداشتن پستان ، کارگردان فیلم تصمیم گرفت که یک زن دیگر را نیز به این فیلم اضافه کند. یکی از هنرمندان ،جوانا، متوجه شده بود که او هم حامل ژن جهش یافته ای است که او را در معرض خطر این بیماری قرار می دهد و برای اینکه در آینده خود را از خطر ابتلا به این بیماری دور کند تصمیم گرفته بود که عمل ماستکتومی انجام دهد.
جوانا زنی است که با این بیماری با روشهای خودش همانند زنان دیگری که در این فیلم می بینیم بدون هیچگونه قضاوت و یا تظاهری روبرو شده بود. در روال فیلم ، شما با زنی بنام آمبا آشنا می شوید که برای درمان دارویی جایگزین مردد است . پاملا که بیماری اش تشخیص داده نشده بود و ماه ها انتظار کشید تا حقیقت را درباره سلامت جسمش بفهمد و کاتلین که با 27 سال سن با سرطان های متعددی روبرو شده بود.

سرطان پستان و زنان

این فیلم به نمایش بخش کوچکی از یک جامعه بزرگ زنان مبتلا به سرطان سینه پرداخته است. این فیلم انعطاف پذیری انسان ، تحولات جسمانی و عاطفی و به چالش کشیدن این که چه چیزی زنان را واقعا زیبا نشان می دهد، پرداخته است. با وجود داستانهای متعددی که در فیلم می بینیم ، آنچه که زنان در زندگی اجتماعی خود برای زیبایی درونی خود انجام می دهند جالب است. کوموروسکا اذعان می کند : " همیشه از خودم می پرسم چطور این زنان زیبا را انتخاب کرده ام؟ بعضی از این زنان 60 ساله هستند و صورتشان پر از چین و چروک است. من به مردم می گویم اگر شما فکر می کنید آنها زیبا هستند به این دلیل است که شما درون آنها را دیده اید."
فیلم مستند زیبایی و پستان در ماه اکتبر به نمایش در آمد و از 14 دسامبر 2013 به نمایش عمومی خواهد رفت.

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)