خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

سیب زمینی خوشگل دوشس را بخورید

1392/7/22 17:34
نویسنده : خاله ی مهربون
779 بازدید
اشتراک گذاری

 دستور تهیه این غذا بسیار ساده است و می توانید آن را در مهمانی هم سرو کنید. کافی است، پوره سیب زمینی را آماده کنید و در فریزر بگذارید. هر وقت مهمان داشتید، 20 دقیقه قبل از شام، پوره را از فریزر دربیاورید و در دمای 425 درجه فارنهایت فر بگذارید تا طلایی شوند.

زمان آماده سازی: 10 دقیقه
زمان پخت: 45 دقیقه

سیب زمینی

مواد لازم:
•    یک کیلوگرم سیب زمینی، پوست کنده و خرد شده
•    نمک
•    ربع فنجان خامه پرچرب
•    4 قاشق غذاخوری کره
•    ربع قاشق چایخوری جوز هندی
•    نیم قاشق چایخوری فلفل سیاه
•    3 عدد زرده تخم مرغ

دستور تهیه:
1. سیب زمینی ها را در قابلمه بزرگی بریزید و روی آنها آب سرد بریزید. چند قاشق چایخوری نمک به آب اضافه کنید و بگذارید 25 دقیقه جوشد تا سیب زمینی ها نرم شوند.
2. وقتی که سیب زمینی ها در حال پختن هستند، 2 قاشق غذاخوری کره را آب کنید و کنار بگذارید. این کره را باید روی سیب زمینی بمالید و سپس در فر بگذارید. فر را از قبل بگذارید در دمای 425 درجه گرم شود.

duchess-potatoes-1.jpgduchess-potatoes-2.jpg

duchess-potatoes-3.jpgduchess-potatoes-4.jpg

3. وقتی سیب زمینی ها پختند، آب آنها را با آبکش بگیرید و دوباره سیب زمینی ها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم بگذارید. بگذارید تا یک دقیقه بخار آنها دربیاید. 2 قاشق غذاخوری کره را به آنها اضافه کنید و خوب آنها را بکوبید تا کره کاملاً به خورد آن برود. جوز هندی، فلفل سیاه، خامه پرچرب را اضافه کنید و دوباره بکوبید. وقتی کاملاً مخلوط یکنواختی بدست آوردید، نمک بزنید و زرده ها را اضافه کنید. دوباره خوب مخلوط کنید. اگر سیب زمینی را زیادی بکوبید، در نهایت چسبناک می شود.

duchess-potatoes-5.jpgduchess-potatoes-6.jpg

4. با یک کیسه پلاستیکی که نوک آن را سوراخ کرده اید یا با استفاده از کیسه های لوله دار که نوک ستاره ای دارند، سیب زمینی را به شکل گل روی کاغذ روغنی درست کنید. یا اینکه می توانید بجای فرم دادن به سیب زمینی ها، کل مخلوط را داخل ظرف پیرکسی بریزید و با استفاده از چنگال سطح آن را تیز تیز کنید. فرم های گلی بعد از اینکه از فر درآمدند، رنگ طلایی زیبایی می گیرند. در هر دو مدل باید با فرچه روی سطح سیب زمینی ها کره بمالید تا بعد از 20 دقیقه ماندن در فر در دمای 425 درجه فارنهایت، وقتی آنها را در می آورید، قسمت های کره ای طلایی و زیبا شده باشند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)