خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 25 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

چند سوال رایج از مشاور خانواده درباره کودکان

1391/8/4 0:10
نویسنده : خاله ی مهربون
857 بازدید
اشتراک گذاری
چند سوال رایج از مشاور خانواده درباره کودکان
آیا درباره‌ی رفتارهای غیرعادی جنسی باید با کودکان صحبت‌کرد؟اگر کودکی زیر 3سال نتوانست به خواب و تغذیه‌ی مناسب و منظم عادت کند، چه باید کرد؟


سؤال:


آیا درباره‌ی رفتارهای غیرعادی جنسی باید با کودکان صحبت‌کرد؟


پاسخ:


ممکن است کودکان در معرض سوءاستفاده‌ی دیگران قراربگیرند یا افرادی، آنان را مورد اذیت و آزار جنسی قراردهند؛ بنابراین در درجه‌ی اول باید بسیار مراقب باشیم که چنین اتفاقی نیفتد.

علاوه‌بر این، برای کودکان خردسال باید توضیح داده شود که بعضی افراد، ممکن است دست به کارهای غیرعادی بزنند و او باید هوشیار باشد که از چنین افرادی دوری کند و اگر کسی از او خواست که به بازی‌های جنسی و امثال آن بپردازد، خودداری کند.

 

شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک شکلک
 
سؤال:

اگر کودکی زیر 3سال نتوانست به خواب و تغذیه‌ی مناسب و منظم عادت کند، چه باید کرد؟

پاسخ:
عادت، به‌مرور زمان شکل‌می‌گیرد و تغییردادن آن‌هم مستلزم صرف زمان و حوصله‌ی کافی‌ست؛ بنابراین نباید عجله کرد. اگر کودک، نیمه‌ی ‌شب دوبار بیدار می‌شود و شیر می‌خواهد، باید یک‌بار شیر بدهیم و یک‌بار اعتنا نکنیم تا به‌تدریج عادت کند. حتماً باید زمان مناسب میان آخرین تغذیه‌ی شب و زمان خواب او رعایت شود چون اگر با معده‌ی پُر به خواب برود، آثار سوء فراوانی -به‌خصوص در نوجوانی- دارد. (باید میان شام و خواب کودک، 2ساعت فاصله باشد.)
 
شکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک شکلک
سؤال:
فرزند پسری دارم که در سال اول دبیرستان تحصیل می‌کند. او بسیار سرد و بی‌عاطفه است و حس دلسوزی ندارد. البته خانواده‌ی پدری او هم بسیار کم‌حرف و ساکت هستند. با او چگونه رفتار کنم؟

پاسخ:
محیط خانوادگی بستگان، همواره برای فرزندان الگوست. کودکان تحت‌تأثیر محیط خانواده و رفتارهای پدر و مادر تربیت می‌شوند و ویژگی‌ رفتاری و عادتی پیدا می‌کنند. فرزند شما نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ شما می‌توانید او را تشویق‌کنید تا در جمع گروه هم‌سالانش -به‌خصوص افرادی‌که روحیه‌ی متفاوتی با او دارند- شرکت کند تا به‌مرور با تأثیر از هم‌سالان خوب و شایسته، روحیه‌اش کمی تغییر کند.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)