خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

زنان قهرمان ورزشکار ایران در سال 92

1393/1/6 2:01
نویسنده : خاله ی مهربون
1,325 بازدید
اشتراک گذاری

اگر چه ورزش زنان امسال نیز همچون گذشته با مشکلات جدی مانند حامی مالی، کاهش اردوهای تدارکاتی ومسابقات دوستانه و حضور اندک در رقابت های بین المللی مواجه بود،امااین همه نتوانست مانع از گام های بلند و موفقیت های چشمگیر آنان در سال جاری باشد.

  زهرا نعمتی  

 

دریافت جایزه معتبر ( SPORT ACCORD ) توسط ˈزهرا نعمتی ˈ زن معلول ایرانی ،مهم ترین موفقیت ورزش زنان در سال 92بود ،کميته بين المللى پارالمپيک زهرا نعمتي را به عنوان يکي از 50 چهره تاثيرگذار ورزش جهان در سال 2013 معرفي کرد.

نعمتي پس از کسب مدال طلاى پارالمپيک 2012 لندن ، جايزه « الهام بخشى » موسسه Sport Accord را به دست آورد.زهرا نعمتی نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پاراالمپیک شده است.

 زهرا نعمتی برنده مدال طلای پاراالمپیک

نایب قهرمانی فوتسال زنان 

نایب قهرمانی فوتسال زنان در بازی های آسیایی داخل سالن اینچئون کره جنوبی برای نخستین بار بدست آمد و زنان کشورمان برای اولین بار در یک رشته تیمی ، آن هم توپی توانستند چنین جایگاهی را برای ایران در سطح آسیا کسب کنند.

فرشته کریمی

انتخاب فرشته کریمی مهاجم ملی پوش کشورمان به عنوان یکی از10 فوتسالیست مطرح دنیا نیز ازدیگر موفقیت های ورزش زنان در سال جاری است .

قرار گرفتن فرشته کریمی مهاجم تیم ملی و بازیکن پرسپولیس به عنوان یکی از بازیکنان خوب آسیا موفقیت خوبی بود که فوتبال زنان ایران امسال تجربه کرد.

 فرشته کریمی مهاجم فوتسال

 تیم ووشو بانوان 

کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی ووشو مالزی موفقیتی دیگر برای زنان ایران در سال 92 محسوب می شود. تیم ایران در این رقابت ها سه طلا در ساندا و یک برنز در تالو را به نام خود ثبت کرد. 

تیم کاراته بانوان 

کاراته زنان نیز امسال توانست عنوان نخست مسابقات قهرمانی آسیا در امارات را از آن خود کند ایران در این رقابت ها دو طلا، دو نقره و چهار برنز بدست آورد.تیم کومیته زنان ایران مدال طلا گرفت و حمیده عباسعلی نیزمدال طلای انفرادی را به گردن آویخت در کاتای انفرادی مدال آور کاروان ایران پگاه زنگنه بود و در این بخش نیز مدال نقره سهم تیم ایران شد، ضمن اینکه مهساافسانه،سحر کرجی ،فاطمه چالاکی و دلارام دستی نیز چهار مدال برنز در کومیته و کاتا نصیب تیم ایران کردند.

حمیده عباسعلی 

حمیده عباسعلی دارنده مدال طلای کومیته زنان

پگاه زنگنه  

پگاه زنگنه مدال آورایران در کاتای انفرادی

زنان تکواندو کار ایرانی در مسابقات جهانی در بخش پومسه کیوریگی (مبارزه) موفق بودند و در این رقابت ها علاوه بر کسب یک مدال طلا و یک نقره انفرادی ، یک مدال نقره تیمی را نیز در سبد خود قرار دادند.

کسب یک طلاتوسط کاراته کای نوجوان ایرانی هانیه اخلاقی و سه برنزمسابقات قهرمانی آسیا در بخش کیوریگی و سه مدال طلا در پومسه انفرادی از دیگر موفقیت های رزمی کاران زن ایرانی در سال 92 است.

هانیه اخلاقی

این موفقیت ها با هفت مدال شامل چهار طلا ، یک نقره و یک برنز در کیوریگی و یک مدال طلا تیمی در بخش پومسه مسابقات کشورهای اسلامی کامل تر شد.

 تیم تیراندازی با کمان بانوان 

کمانداران کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین تایپه توانستند در رشته کامپوند مدال نقره تیمی را از آن خود کنند ومدال های برنز تیمی رشته ریکرو و کامپوند مسابقات کشورهای اسلامی نیز امسال سهم تیم ملی ایران شد. 

حضور داوران زن ایران در جهانی اسنوکر و بیلیارد

داوران زن ایرانی در مسابقات جهانی اسنوکر و بیلیارد به عنوان تنها داوران زن این رشته حضور یافتند و دو مدال نقره کمانگیری روی اسب در مسابقات جهانی ترکیه و کره جنوبی نیز برای زنان ایران بدست آمد. 

ثریا آقایی

کنفدراسیون بدمینتون آسیا از ˈ ثریا آقایی ˈ بدمینتون باز جوان ایرانی به دلیل استعداد زیاد و توانمندی بالا در غرب آسیا ، برای شرکت در چهار مسابقه بین المللی از جمله مسابقات بدمینتون جوانان جهان دعوت کرد.

ثریا آقایی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)