خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

ته چین قالبی با مکروفر

1393/1/18 0:34
نویسنده : خاله ی مهربون
851 بازدید
اشتراک گذاری

ته چین قالبی

مواد لازم :

مواد ته چین که قبلا آموزش اون قرار داده شده 

قالب سیلیکونی 

روغن

کره 100 گرم

زعفران آب کرده 2 ق س

* طرز تهیه :

* ابتدا قالب تون رو با روغن چرب کنید.

* نکته : قالب سیلیکونی برای ته چین خیلی عالیه و براحتی جدا میشه پس ترجیحا" سعی کنید از این نوع قالب استفاده کنید .

* نکته : احتمالا یکی از سوالات اینه که اگه از دستور ته چین مرغ آموزش داده شده توسط بهارسایت بخوایم توی همین قالب درست کنیم مواد رو چند برابر کنیم ؟ با توجه به قالبهای مختلف مقدار مواد منفاوته ولی برای این قالب می تونید مواد رو یک و نیم برابر کنید.

* نکته : سعی کنید قالب هایی انتخاب کنید که ارتفاعشون زیاد نباشه .

* نکته : برای ته چین قالبی از هر نوع ته چینی می تونید استفاده کنید .

ته چین قالبی

* نصف مواد رو داخل قالب بریزید .

* نکته : توجه داشته باشید که در قالبهای سیلیکونی ، حتما قالب رو در یک سینی قرار بدین تا بعدا بتونید براحتی به فر یا مکروفر منتقل کنید .

ته چین قالبی

* بعد مرغ و خلال پسته و بادام و زرشک رو بریزید بعد بقیه برنج رو داخل قالب بریزید .

ته چین قالبی

* با پشت قاشق برنج رو خوب فشار بدین تا منسجم بشه.

ته چین قالبی

ته چین قالبی

* اگه می خواید از فر استفاده کنید که دقیقا مثل آموزش داده شده روش فویل قرار داده و بقیه مراحل رو انجام بدین و من در این قسمت می خوام از مکروفر استفاده کنم تا دوستانی که مکروفر دارن بتونن این ته چینو درست کنن .

* من برای این قالب و این مقدار مواد قدرت مکرو رو روی 60 درجه تنظیم کردم و مدت زمان 20 دقیقه قرار دادم ولی اگه بخواید با مکرو خودتون اینکارو انجام بدین به این نکته توجه داشته باشیدکه بیشترین قدرت مکرو رو نصف کرده و تقریبا روی اون درجه تنظیم کنید . درجات مکرو من شامل 100،80،60،40،20 هست پس 60 تقریبا حد وسط 100 هست شما هم با چنین روشی قدرت دستگاه خودتون رو پیدا کنید ( درنهایت باید بمرور قلق دستگاهتون دستتون بیاد ) .

ته چین قالبی

* و اما چه جوری بتونیم مدت زمان رو تشخیص بدیم ؟ اگه بعد از پخت کناره های قالب رو ببینید ، خواهید دید براحتی از قالب جدا می شه و در عین حال مواد حالت پخته بخودشون گرفتن .

* بعد قالب رو روی ظرف سرو برگردونید ( ظرف سرو رو طوریکه انتخاب کنید که بعدا بتونید دوباره داخل مکرو قرار بدین)

ته چین قالبی

* کره آب شده و زعفران آبکرده رو با هم مخلوط کنید .

ته چین قالبی

* بعد با قلمو روی ته چین بمالید .

* سپس ته چین رو روی سه پایه بلند در داخل مکروویو قرار داده و دکمه گریل رو انتخاب کنید و بهش زمان بدین . توجه داشته باشید که مدت زمان بستگی به دستگاه شما داره باید روی ته چین طلایی بشه .

ته چین قالبی

* و در آخر با زرشک و خلال پسته تزیین کنید .

ته چین قالبی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)