خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

ته چین قالبی تک نفره

1393/1/18 0:38
نویسنده : خاله ی مهربون
1,136 بازدید
اشتراک گذاری

ته چین تک نفره

پیشنهاد می کنم اول این آموزش رو ببینید بعد با هم تصاویر رو مرور کنیم .

* ابتدا قالب رو چرب کنید .

* همونطوریکه قبلا هم توضیح دادم ترجیحا از قالب سیلیکونی استفاده کنید چون خیلی راحت جدا میشه.

ته چین تک نفره

* نصف قالب رو با مخلوط برنج پر کرده و با پشت قاشق فشار بدین .

ته چین تک نفره

* مخلوط مرغ و پسته و بادام و زرشک رو روی برنج بریزید .

* نکته : برای زیبایی کار حتما مواد رو در وسط ته چین قرار بدین و اجازه ندین مواد در محیط بیرونی قالب قرار بگیره .

ته چین تک نفره

* دوباره مخلوط برنج رو ریخته و خوب با پشت قاشق فشار بدین .

ته چین تک نفره

ته چین تک نفره

* سپس قالب رو داخل مکرو بذارید و با  قدرت 60 درجه روشن کنید و بهش زمان بدین . با توجه به اینکه قالبمون کوچیک تر هست پس مدت زمان کمتر خواهد بود ( برای من 15 دقیقه زمان برد ). ( نکته : حتما مطالب مربوط به ته چین قالبی با مکرو رو مطالعه کنید ).

ته چین تک نفره

* ببینید به چه راحتی ته چین از قالب جدا شده ...

ته چین تک نفره

* سپ روی قالب ظرفی قرار داده و بعد قالب رو از روی ته چین برمی داریم.

ته چین تک نفره

ته چین تک نفره

* و بعد با قلمو کره آب شده و زعفران رو به آرامی روی ته چین می مالیم .

ته چین تک نفره

* روی سه پایه بلند و در مکروویو قرار میدیم. بعد از دکمه گریل استفاده می کنیم و مدت زمان هم با توجه به دستگاه شما تا زمانیکه روی ته چین طلایی بشه.

ته چین تک نفره

* ته چین در این مرحله روغن پس می ده که موقع سرو این روغن رو روی ته چین بریزید .

ته چین تک نفره

* بعد با زرشک تفت داده شده و خلال پسته تزیین کنید .

ته چین تک نفره

ته چین تک نفره

سوالات:

من یه بار ته چین درست کردم نمیدونم چرا بد شد اصلا نمیشد بخوریش راستش میترسم درست کنم و اینکه نمیدونستم غلظت ماست و برنج چقد باشه



عزیزم با دستور بهارسایت با دقت و حوصله درست کنید . مطمئن باشی عالی از آب در میاد .
بهتره ماستتون زیاد رقیق و شل نباشه . ماست های هم زده و سون خوبند . بعضی ها هم با ماستی که یکم چکیده و ترش باشه درست میکنند .
منظورتون از غلظت برنج چیه ؟ اگه منظورتون میزان جوشیدن برنجه ، که باید فقط یکم به اصطلاح دونشو زنده تر از معمول بردارین .
امیدوارم بهترین ته چین رو درست کنید دوست خوبم

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)