خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 8 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

یک هفته تا تغییر زندگی 7

1393/1/24 20:02
نویسنده : خاله ی مهربون
630 بازدید
اشتراک گذاری

باید بدانید که تغییر زندگیتان به آن چیزی که واقعا می خواهید، بسیار لذت بخش تر از آن است که مدام از آن فرار کنید. شما می خواهید که این کار را انجام دهید چون در حال خواندن این مطلب هستید ، پس این را هم باید بدانید که همین حالا زمان مناسب است !

 

7. حواستان را جمع کنید و از زندگیتان در لحظه حال لذت ببرید.

یک هفته تا تغییر زندگی 6

 


هیچ اشکالی ندارد به آینده نگاه کنیم. مطمئنم همه موافق این هستیم که خیلی خوب است بدانیم قرار است اتفاق های لذت بخشی بیفتد. مشکل اینجاست که وقتی که اتفاق خوبی که منتظرش بودیم در حال رخ دادن است، ما همچنان در انتظار اتفاق خوب بعدی هستیم.

فکر نمی کنم کسی بتواند این را بهتر از بودائیست ذن "تیش نات هان" بیان کند:

(( دوستی صمیمی به نام "جیم فورست" دارم. وقتی هشت سال پیش او را برای اولین بار ملاقات کردم، او با یک شورای صلح کار می کرد. زمستان قبل، جیم به دیدارم آمد. معمولأ بعد از خوردن شام ، قبل از لم دادن و چای نوشیدن با دیگران ، ظرفها را می شستم. یک شب جیم خواست که ظرفها را اوبشوید. گفتم:"اشکالی نداره. اما اگه میخوای ظرفها روبشوری، باید روش شستنشون رو بلد باشی." جیم جواب داد:"شوخی می کنی! فکر میکنی نمیدونم چطور ظرفها رو بشورم؟" جواب دادم:"دو روش برای شستن ظرفا وجود داره:اولیش شستن ظرفا برای اینه که ظرفای تمیزی داشته باشیم ، و دومیش شستن ظرفا صرفأ برای شستنشونه." جیم خندید و گفت:"روش دوم رو انتخاب میکنم، شستن ظرفها فقط برای اینکه ظرفها رو شسته باشم." از آن به بعد جیم می دانست چطور ظرفها را بشوید. من این مسئولیت را برای یک هفته کامل به او محول کردم.))

اگر هنگام شستن ظرفها، تنها به فنجان چایی فکر کنیم که منتظر ماست، عجله کنیم که ظرفها را از سر راه برداریم انگار که مزاحممان هستند، پس ما ظرفها را برای شستن ظرفها نشسته ایم. در ضمن در طول مدتی که ظرف می شوییم زنده نیستیم! در واقع وقتی کنار ظرفشویی ایستاده ایم، از شناختن معجزه زندگی کاملأ ناتوانیم. اگر نمی توانیم ظرفها را بشوییم، فرصت نوشیدن چای را هم نخواهیم داشت. هنگام نوشیدن یک فنجان چای، فقط به چیزهای دیگرفکر می کنیم، بعید است حواسمان به فنجانی که در دستمان است باشد. پس در آینده غرق می شویم و ناتوانیم از اینکه یک لحظه از زندگی را واقعأ زندگی کنیم.

چقدر از زندگیتان را واقعأ زندگی کرده اید؟ احتمالأ جوابتان این است:" نه به اندازه کافی" ! راه درست این است که روی انجام دادن کمتر و بودن بیشتر تمرکز کنید.

چند ماه پیش وقتی "آکادمی اوارد" را نگاه می کردم، فهمیدم که بیشتر صحبتهای بازیگرها هنگام دریافت جایزه چیزی شبیه این است:" این خیلی برام ارزشمنده. همه زندگیم برای رسیدن به این لحظه بوده." اما حقیقت این است که همه زندگی ما برای داشتن همه لحظه هاست. یک ثانیه به این فکر کنید.هر کاری که در طول زندگیتان انجام داده اید، هر پستی و بلندی وهر چیز دیگری برای رساندن شما به این لحظه است.

از خودتان بپرسید: چقدر از زندگیتان را واقعأ زندگی کرده اید؟ اگر مثل بیشتر آدم ها هستید، احتمالأ جوابتان این است:" نه به اندازه کافی" ! راه درست این است که روی انجام دادن کمتر و روی بودن بیشتر تمرکز کنید.

یادتان باشد، لحظه اکنون تنها لحظه ایست که می توانید از آن مطمئن باشید. لحظه اکنون زندگی است. از دستش ندهید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)