خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

مهمترین زنان در تاریخ تکنولوژی: 2-گریس هاپر

1393/2/8 15:14
نویسنده : خاله ی مهربون
761 بازدید
اشتراک گذاری

خانم گریس هاپر ریاضی‌دان اهل نیویورک که به‌عنوان نخستین بانوی نرم‌افزار و نخستین مادر و مدرس برنامه‌نویسی رایانه شناخته می‌شود، او نخستین کامپایلر برای کامپیوتر را ساخت.

مهمترین زنان در تاریخ تکنولوژی: 1- آدا لاولیس

گریس هاپر (Grace Hopper)


او دریاسالار هاپر بود. هاپر نه تنها یکی از اولین برنامه نویسان زن بود بلکه نخستین زنی بود که مدرک ریاضیات را تا مقطع دکترا از دانشگاه ییل دریافت کرد. همچنین نخستین زنی بود که توانست به درجه دریاسالاری در نیروی دریایی امریکا دست پیدا کند. علاوه بر اختراع اولین کامپایلر برای کامپیوتر در سال 1952، وی همچنین توانست زبان برنامه نویسی کوبول را توسعه دهد ( کوبول : یک زبان برنامه نویسی تجاریست) .

گریس هاپر

او با معرفی عبارات "باگ" و "دیباگ" بطور همگانی ، زبان برنامه نویسى براى کاربردهاى تجارى (کوبولCOBOL) را گسترش داد – وقتی که او داشت شاپرکی را از داخل کامپیوتر برمی داشت ، تصمیم به خلق زبان فلوماتیکFLOW-MATIC برای کامپیوترهای یونیواک ۱ و یونیواک ۲ گرفت .هاپر می گفت " طلب بخشودگی راحت تر از اجازه گرفتن است". پس احتمالا او تندرو تر از آن چیزی بوده که شما فکرش را می کنید.

تا پیش از تلاش‌های گریس هاپر، کامپیوترها تنها برای محاسبات عددی و اجرای برنامه‌هایی که با کدهای باینری نوشته می‌شدند، مورد استفاده قرار می‌گرفتند. کار کردن با کدهای باینری نیز کار هر کسی نبود و برای ساخت یک برنامه ساده می‌بایست، متخصصین ساعت‌ها زمان صرف کنند. او در سال 1951 و پس از کار با کامپیوتر در خلال پروژه منهتن در طول جنگ، توانست یک سیستم A-O را برای UNIVAC 1( رايانه يونيواک ۱ کوتاه شده عبارت (Universal Atomatic Computer) است. اولين رايانه خودکار عمومى و تجارتى آمريکا بود) توسعه دهد که از آن به عنوان اولین کامپایلر کامپیوتر یاد می‌شود. این کامپایلر بعدها توسعه یافت و با نام COBOL شناخته شد. کوبول در واقع اولین زبان برنامه نویسی دنیا است که از دستورات شبیه به زبان انگیسی پشتیبانی می‌کند و برنامه نویس نیازی به نوشتن کدهای ماشین ندارد. بعدها زبان‌های برنامه نویسی بسیاری بر اساس همین روش تولید و عرضه شدند.

گریس هاپر برنامه نویس

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

بابا و مامان
8 اردیبهشت 93 15:38
اینجاست که به زنها احساس غرور دست میده
مامان یاسمن و محمد پارسا
8 اردیبهشت 93 15:38
عالی بود
مامان پریسا
8 اردیبهشت 93 20:37
سلام خاله جون خسته نباشید. ماشالله چه فعال