خانواده منخانواده من، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 15 روز سن داره

✳♈❋ خانــواده من ❋♈✳

عاااااااااااالیم تا وقتی که بتونم حال همه رو عااااااااااالی کنم.^_^

سیاستمداران زن ،چگونه از قدرت لباس بهره می برده اند ؟

1392/6/29 2:48
نویسنده : خاله ی مهربون
598 بازدید
اشتراک گذاری

آنچه که می پوشیم تاثیر انکارناپذیری از تلقی دیگران از ما دارد و افراد باهوش این مطلب را می دانند و به خوبی از آن بهره می برند ، در این مطلب میبینید که سیاست مداران زن چگونه به خوبی از لباس برای پیشبرد اهدافشان کمک گرفته اند !

راب یونگ نویسنده دنیای مد در بررسی که پیرامون فشن مورد علاقه زنان قدرتمند تاریخ ( از عصر فراعنه مصر گرفته تا زمان امروزه )پرداخته ، موفق شده حدود 500 عکس از 50 شخصیت را جمع آوری کرده و از نقش لباس در سیاست های درست یا غلط آن افراد سخن می گوید. زنانی که از لباس برای برقراری ارتباط و تحکیم قدرت خود روی دیگران استفاده می کردند. 10 مورد از آنها را ببینید :

سیاست و مد هتشپسوت

حتچپسوت (hatshepsut) : یک فرمانده زن در لباس مردان
تا قبل از دهه 80 رهبران و فرماندهان زن با لباس مردانه سعی در نشان دادن قدرت و جذبه خود به دیگران داشتند. بر اساس اطلاعات بدست آمده از مجسمه های عهد باستان، ملکه هتشپسوت ( که بانوی اول مصر در1479 سال قبل از میلاد بود و مدت 20 سال قدرت را به دست گرفته بود)، همانند مردان با سینه های عریان بر تاج و تخت تکیه زده بود. با یک دامن مردانه و یک ریش فلزی و سربندی که با شمایل مار کبرا تزیین شده بود. برخلاف ملکه های بعدی یعنی نفرتیتی و کلئوپاترا که لباسهای فاخر به تن می کردند ، هتشپسوت پوششی مردانه را به عنوان یک سیاستمدار زن پیشگام که همانند فرعون بر مصرحکومت می کرد" برگزیده بود.

 

لباس سیاستمداران زن الیزابت اول

الیزابت اول : رسمی و با شکوه
الیزابت اول لباسهای حجیم و با ابهت به همراه جواهرات پرزرق و برق و پودر سفیدکننده برای آرایش استفاده می کرد.هنوزهم خاندان سلطنتی –چه زن و چه مرد – تمایل به پوشیدن چنین لباسهای تجملاتی دارند. نه بخاطر اینکه پادشاهی آنها بسیار ثروتمند باشد بلکه به این دلیل که حکومت را حق الهی خود می دانستند . ( در واقع الیزابت در مدت چهار سال حکومت کمتر روی انتخاب و پوشیدن لباس وقت می گذراند) علاوه براین ، به گفته نویسنده " بدن الیزابت، با دامن فنری پفی و شانه های کشیده باید شکست ناپذیر جلوه می کرد تا زمانی که با دشمنان خود روبرو می شد به نظر قدرتمند بیاید تا جلوی او زانو بزنند"

 

لباس سیاستمداران زن ،کاترین لانگلی

کاترین لانگلی: حواس پرتی در مجلس نمایندگان
زمانی که زنان بالاخره حق رای پیدا کردند و وارد محیط کار اداری شدند، عده ای از مفسران پوشش آنها را موجب حواس پرتی بقیه دانستند. کاترین لانگلی ، در سال 1920 عضو کنگره ایالت کنتاکی بود که با پوشیدن لباس آبی کمرنگ با تزیینات قرمز باعث بوجود آمدن رسوایی در مجلس نمایندگان علیه خود شد. یکی از خبرنگاران آن زمان نوشته بود :" او با نشان دادن آن رنگهای جلف به موهای سیاه و سفید خود بی حرمتی کرد."

 

لباس سیاستمداران زن ،مارگارت تاچر

مارگرت تاچر : بانوی آهنین
همانند همتایان دیگرش در عرصه تجارت ، این بانوی سیاستمدار لباس خود را بر اساس لباس مردان سیاست انتخاب نموده بود. مارگرت تاچر، نخست وزیر انگلیس این استراتژی را در پیش گرفت و آنرا اینگونه اصلاح نمود : یک سنجاق سینه زیر شانه های پهن و محکم او و کت و دامنی با طرح چهارخانه مورب استفاده می کرد. او همچنین از کیف دستی کوچک خود بعنوان یک نوع سلاح استفاده می کرد( او این کیف را در زمانی که خواستار ا میلیارد پوند از کمیته اقتصادی اروپا بود محکم به میزکوبید تا شم تجاری خود را اثبات کند) .

 

لباس آنگلا مرکل

کت و شلوار شلخته  آنگلامرکل
زمانی که آنگلا برای اولین بار وارد دنیای سیاست شده بود، مفسران آلمان مدل موی پسرانه ، کت و شلوار احمقانه و بی تناسب وی را مورد انتقاد قرار دادند (که باعث شد وی ظاهر خود را بعد از آن کمی معقول تر کند). بعضی از روزنامه نگاران می گویند شاید این ظاهر شلخته مرکل سبک مخصوص به خودش در زندگی حرفه ای باشد. لباسهای بی تنوع و خسته کننده او همراه او مشهور شده است تا ویژگی ساده زیستی درکنار سیاست او را نشان دهد. علاوه بر این، یک بازتاب صادقانه از چهره او به مردم نشان می دهد. زنی نسبتا منطقی و با سیاست قوی که به نظر می رسد کاملا به دنیای مد بی تفاوت است. او در حال حاضر صدراعظم آلمان است و در مجله فوربس قدرتمندترین زن دنیا لقب گرفته است.

 

ارتباط لباس و سیاست ، کاندولیزا رایس

کاندولیزا رایس : قدرتمند خوش لباس
جرمن گریر فمنیست به کاندولیزا رایس لقب "قدرتمند خوش لباس" داده است. لباسهای سیاه با دوخت امروزی اوهمیشه به وی ظاهری سرد و یخ زده داده است اما زمانی که در پایگاه ارتش آمریکادر سال 2005 ظاهر شد در حالیکه یک کت نظامی براق و یک چکمه بلند پوشیده بود، تبدیل به " الگوی جذاب و دگرگون شده " و " چهره دیپلماتی " شد.

 

لباس سیاستمداران زن ،ایندیرا گاندی

ساری ناسیونالیستی ایندیراگاندی
کت و شلوار شاید در دنیای غرب به عنوان یک لباس کامل و رسمی در نظر گرفته شود اما فرهنگ های دیگر از لباسهای دیگری برای نمایش قدرت خود استفاده می کنند. به ساری ایندیراگاندی نگاهی بیاندازید. نخست وزیر سابق هند با این پوشش بسیار جدی و ملی گرا جلوه می کند. این لباس از جنس خدی ( یک نوع پارچه هندی که نقش مهمی در جنبش استقلال هند ایفا می کند) تهیه شده است. هندی ها با بافت پارچه های خود توانستند توانمندسازی اقتصادی خود را به رخ حکومت بریتانیا بکشند. در مورد لباس خانم گاندی می توان گفت که بدون در نظر گرفتن آن حاشیه گلدار روشن، که از یک پارچه ظریف ژرژ تهیه شده بود ، نیمرخ گاندی رسمی تر و قوی تر نشان می داد. سونیا گاندی ریس جمهور فعلی هند نیز از چنین پوششی استفاده می کند.

 

قدرت لباس در سیاست ، بی نظیر بوتو

شلوار  بی نظیر بوتو
بی نظیر بوتو در یک خانواده لیبرال مرفه در پاکستان متولد شده و تحصیلاتش را در دانشگاه های هاروارد و آکسفورد به پایان رسانید. اما زمانی که در دهه 70 اولین نخست وزیر زن در پاکستان شد، دیگر شلوار جین و کت چرم و لباسهای طرح دار را نپوشید. پدربزرگ او و پدرش (قبلا نخست وزیر پاکستان بود) که پوشیدن لباس ساری هندی و لباسهای غربی را منع کرده بودند ، پوشیدن لباس بورکا را برای زنان اجباری کردند. بوتو از شلوار کامیز ، یک لباس گشاد همراه با یک شال که روی سر خود قرار می داد استفاده می کرد. در طول زندگی حرفه ای خود هم زندانی شد و هم به تبعید فرستاده شد. در سال 2007 از یک دوره تبعید برای نخست وزیری بازگشت که در یک حمله انتحاری کشته شد.

 

لباس سیاستمداران زن ،ربیعه قدیر

موهای به هم بافته ربیعه قدیر
ربیعه یکی از ثروتمندترین افراد چین بود ، یک تاجر موفق که از طرف دولت چین به کنگره ملی خلق منصوب شد. اما زمانی که با اتهام اعدام گروهی از شورشیان مواجه شد، بعنوان یک تروریست محکوم و به زندان فرستاده شد. در زندان موهای خود را بلند کرد و با بافتن آنها نشان داد که چه زمان طولانی را در زندان سپری کرده است. او برای نشان دادن همبستگی خود با مردن اویگور چین از عرق چین بافته آنها به سر می گذاشت.

 

لباس سیاستمداران زن

هیلاری کلینتون  با کت و شلوار خیره کننده اش
هیلاری یکی از قدرتمندترین زنان جهان است ، او یکی از شخصیت های تاثیرگذار دنیاست ، لباس های شیک و زیبای او که اکثرا کت و شلوار و یا کت و دامن هستند ، در دنیای سیاست مسلما کمک بزرگی برای او هستند .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)